15 Μαρτίου 2013



9 Μη φοβάστε για μένα..

“Τι θα κάνεις;”
“Θέλεις να έρθεις πίσω στην Ελλάδα;”
“Μιλάς σοβαρά; Και τι θα κάνεις εδώ, ξέρεις πόσο δύσκολα είναι;”
“Κάτσε εκεί που είσαι και μην το κουνάς..”

Κάθε φορά που θα συζητήσω με κάποιον/α που ζει, η ήρθε από Ελλάδα, τα ίδια και απαράλλαχτα ακούω. Άρχισα να κουράζομαι.

Αγαπητοί μου φίλοι,
Έζησα Ελλάδα τη μισή μου ζωή. Η μιζέρια και η κλάψα του στυλ “μη μου ζητάτε, δεν έχω, κι εγώ να πάρω θέλω” μου ήταν γνωστές από πάντα. Τις συναντούσα σε κάθε βήμα μου. Βασικά δεν είδα να άλλαξε απολύτως τίποτε. Κλαιγόντουσαν, όσοι δεν είχανε, μια φορά, κι αυτοί που είχανε, πέντε.

Ξέρω τι σημαίνει φτώχεια. Φτωχά έζησα, φτωχική η οικογένεια που με ανάθρεψε, έμαθα τι σημαίνει στέρηση, μα δεν πέθανα. Με αυγά αγοράζαμε φαγώσιμα, χρήματα δεν είχαμε, μα ήμασταν ευτυχισμένοι και δεμένοι σαν οικογένεια, δεν λυγίσαμε ποτέ.

Ξέρω τι θα πει πείνα, ξύπνησα άπειρα βράδια από πείνα και κρύο, μα δεν πέθανα ούτε από αυτά, ζω ακόμα. Ποτέ όμως δεν πουλήθηκα.
Δάνεισα και δανείστηκα. Έδωσα και πήρα.
Δεν καταδέχτηκα όμως ποτέ να απλώσω χέρι σε τραπέζι, που εγώ δεν πρόσφερα τίποτε απολύτως. Τζάμπα δεν με τάισε κανένας. Το ψωμί που έφαγα, το κέρδισα τίμια. Κι όταν δεν υπήρχε, προτιμούσα να κοιμάμαι νηστικός, παρά να αφήσω να με λυπηθούν άλλοι.

Πιστέψτε με λοιπόν, ακόμα και τώρα αν επιστρέψω, δεν θα χαθώ.
Ξέρω να πολεμάω. 
Μη φοβάστε για μένα λοιπόν..




Print this post



Related Posts :



9 σχόλια:

kairoi.apostasias είπε... Best Blogger Tips

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΩ ΣΤΟΥΣ ΠΟΝΤΙΟΥΣ, ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΜΕΣ ΤΗΝ ΤΡΥΦΗΛΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ, ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΝΑ ΠΗΔΑΝΕ ΑΠΟ ΤΑΡΑΤΣΕΣ, ΝΑ ΑΥΤΟΑΠΑΓΧΟΝΙΖΩΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΥΤΟΠΥΡΟΒΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΡΑΜΠΙΝΕΣ.


Ανέστης Θ.Κετσετζίδης είπε... Best Blogger Tips

Νίκο όταν με το καλό έρθεις σε περιμένω στο Γόνιμο...


NIKOS είπε... Best Blogger Tips

Ρε μπαγάσα Νικόλα, σκέφτεσαι να γυρίσεις στην Ελλάδα;
Χμ, μη νομίζεις... όταν έφυγα το 92 από Γερμανία και τότε όλοι μου λέγανε είσαι τρελός!!! Τι ήρθες να κάνεις εδώ (στην Ελλάδα) δεν έχει δουλειές...
Κάποιοι θα φύγουν, κάποιοι φύγανε είδη, δεν γίνετε όμως να φύγουμε όλοι... Το ότι κάποιος θέλει να γυρίσει, με συγκινεί και με κάνει να μη μετανιώνω (όχι ότι το μετάνιωσα ποτέ)που γύρισα!!!
Όποιος έζησε την πείνα και την φτώχια, δεν την φοβάται. Όποιος έψαχνε δραχμούλες στα βάζα για να αγοράσει ψωμί... Οι άλλοι φοβούνται, αυτοί που τα βρήκαν όλα έτοιμα στη ζωή τους...
Όποιος δεν έζησε στην ξενιτιά δεν μπορεί να ξέρει τον πόθο, της επιστροφής στην Πατρίδα...


AATON είπε... Best Blogger Tips

@kairoi.apostasias δεν θέλω να κάνω κανενός τον κριτή, γιατί τρελές σκέψεις έκανα κι εγώ σε κάποιες στιγμές απελπισίας. Το ευτύχημα είναι πως πολέμησα στο τέλος, δεν παραδόθηκα στην απελπισία ούτε το έβαλα κάτω. Ίσως και να ήταν δειλία που δεν αποτόλμησα κάτι.. Δεν ξέρω, πάντως έμεινα όρθιος ως τώρα.


AATON είπε... Best Blogger Tips

@Ανέστης Θ.Κετσετζίδης Θα περάσω να σε δω σίγουρα Ανέστη :)


AATON είπε... Best Blogger Tips

@NIKOS.. Ναι Νικόλα, το σκέφτομαι πολύ σοβαρά, και αυτή τη φορά το θέλω όσο ποτέ. Νομίζω πως ΠΡΕΠΕΙ να γυρίσω, πως πρέπει κι εγώ κάπως να βάλω το δικό μου λιθαράκι να αλλάξει κάτι.. Δεν αντέχω άλλο να βλέπω τι γίνεται εκεί εκ του ασφαλούς, αισθάνομαι σαν δειλός, σαν φυγάς..


Paraskevi Malouxou είπε... Best Blogger Tips

ωραία... καλώς να έρθεις... η ζωή είναι εδώ.. είναι εκεί.. είναι παντού... διαλέγεις και παίρνεις...


Θάνος Μαλανδράτος είπε... Best Blogger Tips

'Ομορφα όλα αυτά και μας βρίσκεις σύμφωνους.
Το γιατί έπρεπε να φτάσουμε στο να μην είναι βιώσιμο το χρέος για να μας το πούνε(μέχρι τότε τους ψηφίζανε ασκαρδαμικτή τους μεν και τους δε),
καθώς επίσης να αποδωθούν οι ευθύνες σε αυτούς που συνέβαλαν για να φθάσουμε στην παρούσα κατάσταση(όσο ζουν ακόμη).
Εμένα αυτά με καίνε περισσότερο γιατί ενώ εμείς περνάμε δύσκολα οικονομικά το πάρτυ συνεχίζετε.


AATON είπε... Best Blogger Tips

@Θάνος Μαλανδράτος, και θα συνεχίζεται, και θα τους ξαναψηφίσετε.


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next