04 Απριλίου 2012



8 Παντού αλλαγές

Πέρασα μια βόλτα δυο μέρες τώρα από πολλά ιστολόγια που παρακολουθώ.
Είδα σε πολλά μια γενική αποχή. Κάποια έχουν διαγραφεί. Πολλά επίσης, έπαψαν να ανανεώνονται, εδώ και μήνες.
Προσωπικά πιστεύω πως η αιτία αυτού του φαινομένου, οφείλεται σε τρεις λόγους.

1. Η οικονομική κρίση
2. Το  Facebook
3. Ο κορεσμός

Μπορείτε να αλλάξετε την σειρά όπως θέλετε, αλλά για μένα αυτά τα τρία είναι οι λόγοι του φαινομένου. Έστω, οι βασικοί.
Αυτοί βέβαια, που ασχολούνται με τα πολιτικά, δείχνουν τόσο απορροφημένοι από το δημοσιογραφικό τους καθήκον, που συνεχίζουν απτόητοι. Με την μόνη διαφορά, πως, οι ειδήσεις τους συνεχίζουν να είναι αναδημοσιεύσεις κειμένων, παρμένες ατόφιες από άλλους στο μεγαλύτερο ποσοστό τους.

Μου θυμίζουν κάποιους μεγάλο-δημοσιογράφους (?) εδώ στον Καναδά, που παριστάνουν τους εκδότες εφημερίδων, μα που οι σελίδες τους δεν έχουν τίποτε απολύτως μέσα "original", τα πάντα "κλεμμένα" από το διαδίκτυο, και δίχως ποτέ να αναφέρουν την πηγή.. εννοείται.

Τελικά, τα πάντα βασίζονται στο άρπα-κόλλα, το μεθερμηνευόμενον c(l)opy- paste.
Ξέρεις να χειρίζεσαι το ποντίκι; Είσαι δημοσιογράφος. Τελείωσε. Γάμα τα κορόιδα που έλιωσαν παντελόνια στα θρανία για να σπουδάσουν. Η τεχνολογία καταργεί και σπουδές, και αξίες. Σε τρεις κινήσεις έχεις έτοιμο κείμενο, χωρίς να ξοδέψεις ούτε γραμμάριο φαιάς ουσίας. Το πολύ πολύ να αλλάξεις 5 -6 λέξεις στο κείμενο, λίγο αλλαγή ίσως στον τίτλο, και έχουμε έτοιμο ολόδικό μας δημιούργημα.

Θα μου πει τώρα κάποιος, μα αυτό το κάνουν την σήμερον άπαντες.. Ακόμη και μεγαλοεκδότες, και τα κανάλια.
Ναι. Το ξέρω. Γι αυτό όμως και η κατάντια.
Γιατί φίλε μου, αυτό που τα δικά μου μάτια βλέπουν, δεν λέγεται ούτε ενημέρωση, ούτε πρόοδος..
Κατάντια είναι. Εγώ κατάντια βλέπω. Κι αν δεν με πιστεύεις, "Πάρε τα μάτια μου και δες.."




Print this post



Related Posts :



8 σχόλια:

TwistedTool είπε... Best Blogger Tips

Γεια σου, Νίκο μου. Πράγματι, υπάρχει πολλή αποχή, αλλά εγώ παρατηρώ και καινούρια, ελπιδοφόρα blogs να γεννιούνται παράλληλα.. Προσωπικά, πάντως, δεν κάνω αποχή :)

Επίσης, περί των άρπα-κόλλα δημοσιογράφων, είχα περίπτωση που ο Φιλελεύθερος, μια από τις μεγαλύτερες κυπριακές εφημερίδες, αντέγραψε στυγνά ένα άρθρο μου, χωρίς να δώσει κανένα σημάδι credit.

Αν ενδιαφέρεσαι για την ιστορία, βρίσκεται εδώ. Τι να πεις.. Εναποτίθεται κι αυτό στην ηθική του κάθε ανθρώπου.


serenata είπε... Best Blogger Tips

Σε μας με το blogger νομίζω μας έχουν κουράσει και οι αλλαγές!!
Θ' αλλάξει πάλι το interface μες τον Απρίλη.
Και είναι απαίσιο και δύσχρηστο!


Euzonas είπε... Best Blogger Tips

:)


Άνεργοι Δημοσιογράφοι είπε... Best Blogger Tips

Μεταξύ σοβαρού και αστείου, τη δεκαετία του 90, οπότε και σημειώθηκε η μεγάλη διάδοση του δημοσιογραφικού επαγγέλματος μέσω των καναλιών που άνοιγαν τότε, έλεγαν: "το παιδί μας δεν τα έπαιρνε τα γράμματα και τον κάναμε δημοσιογράφο"!
30 χρόνια μετά είναι εξαιρετικά επίκαιρο. Κι ας έχει εν τω μεταξύ ενταχθεί το συγκεκριμένο αντικείμενο στις ανώτατες σπουδές.
Τη δεκαετία του 80, αλλά και νωρίτερα, μοναδικό απαιτούμενο εφόδιο για να λάβεις τον τίτλο του ρεπόρτερ-δημοσιογράφου ήταν η εμπειρία. Την οποία αποκτούσες εργαζόμενος ως "μαθητευόμενος" δίπλα σε ιερά τέρατα της δημοσιογραφίας -τα οποία όμως επίσης δεν είχαν σπουδάσει σε ανώτατο επίπεδο.
Σήμερα με δεκάδες κέντρα ελευθέρων σπουδών (κάθε κανάλι έχει κι ένα δικό του) και με τις θέσεις εργασίας να συρρικνώνονται μήνα με το μήνα η προσφορά υπερτερεί της ζήτησης στην αγορά εργασίας.
Έτσι πολλοί στράφηκαν στο διαδίκτυο ελπίζοντας οτι το ιστολόγιο τους ή η ιστοσελίδα τους θα μπορέσει να αποκτήσει τη δυναμική που είχε τη δεκαετία του 80 η ΑΚΡΟΠΟΛΗ , η ΒΡΑΔΥΝΗ, η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και πολλές άλλες εφημερίδες.
Και ως ένα βαθμό το δικό τους μερίδιο ευθυνών έχουν και οι αναγνώστες, τηλεθεατές, ακροατές με τις επιλογές που κάνουν.

Συγνώμη αν σας κούρασα αλλά νομίζω οτι όσα έγραψα μπορούν να συνεισφέρουν στο διάλογο επάνω στο θέμα που άνοιξε ο Νίκος.


Hard Cotton είπε... Best Blogger Tips
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

astazzia είπε... Best Blogger Tips

Καλησπέρα και καλό μήνα,
οκ θα μπορούσα να δεχθώ το copy-paste στα ειδησεοδημοσιογραφικά ιστολόγια,όταν πρόκειται να (ανα)δημοσιεύσουν ένα γεγονός...
Μίλαν-Γκουντέρα 2-0 (λέω τώρα)
αυτό δεν μπορείς να το πεις αλλιώς,οπότε,
copy-paste..
Το υπόλοιπο κείμενο,όμως, δεν είναι αυτό που κάνει τον δημοσιογράφο??
Η άποψη,η ανάλυση και ο σχολιασμός γενικότερα??
Αυτό που κυριαρχεί στα ειδησ/ικα (μεγάλη λέξη κάντε copy-paste απο παραπάνω),είναι,καθημερινές πολλές μα πάρα πολλές αναρτήσεις και ουδέν σχόλιο,
στα σχόλια..
Αυτό μήπως τα λέει όλα!!!


Ανατολική Ακτή Αττικής είπε... Best Blogger Tips

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!
Από προσωπική άποψη, όμως, ανακάλυψα ότι αντί να τροφοδοτώ τον τοίχο μου στο facebook με πράγματα που είδα, άκουσα ή διάβασα για να τα μοιραστώ με τους φίλους και τους γνωστούς μου, μπορώ να το κάνω μέσα στο blog μου. Αυτό δεν με κάνει με ΤΙΠΟΤΑ δημοσιογράφο.
Βέβαια αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να έχω πολύ επισκεψιμότητα και και αυτό οδήγησε κάποιους τοπικούς γνωστούς μου να μου προτείνουν να δημοσιεύω τοπικά νέα, κάτι που το κάνουν, ούτως ή άλλως με τα έντυπα...Ούτε αυτό με κάνει δημοσιογράφο!
Μερικές φορές μου έρχεται η έμπνευση και γράφω κάποιο άρθρο για πράγματα που με ξενίζουν ή θέλω να τα γνωστοποιήσω ή δημοσιεύω κάτι που τράβηξα video. Ούτε τότε είμαι δημοσιογράφος.
Άρα ποιος δίνει τον τίτλο "Δημοσιογράφος"; Τι σημαίνει, τελικά "Δημοσιογράφος";
Στην χώρα που ζούμε, στην Ελλάδα, ότι δηλώσεις είσαι. Ας μη κολλάμε, λοιπόν στους τίτλους...

Εγώ πάντως δεν είμαι δημοσιογράφος, απλά προσπαθώ να είμαι κοινωνικός άνθρωπος...

Να είσαι καλά Νίκο!! Πολύ καλό το άρθρο σου;))


Δάφνη Χρονοπούλου είπε... Best Blogger Tips

Για το κλοπή-paste έχω κι εγώ την απορία. Για ανακοίνωση των αναγνωσμάτων μας υπάρχουν Facebook/twitter κλ κλ. προς τι το ψευδο-δημοσιογραφικό δαιμόνιο;
Σα συγγραφέας το ζω συχνά και με δικά μου. Η πορεία είναι η ίδια. Κατ' αρχήν κάποιος με επισκεψιμότητα θα επαναναρτήσει με link + όνομά μου. Ο επόμενος θα βάλει κάτω τη λέξη 'πηγή' με σύνδεσμο προς τον προηγούμενο. Κι από εκεί και πέρα κανείς τίποτε.
Δεν είμαι δημοφιλής, δε συμβαίνει συχνά, μόνο όταν πρόκειται για κάτι επίκαιρο (ο θάνατος του Ν. Παπάζογλου π.χ. που επειδή γνωριζόμασταν το έγραψα πρώτη) ή κάποιο από τα θέματά μου που ερευνώ πολύ.
Γιατί με ενοχλεί; 'Οχι τόσο για το όνομα αλλά επειδή δε σέβονται τα ίδια τα κείμενα και συχνά τα κόβουν, τα αλλάζουν κλ. Επίσης μου στερούν τη χαρά της επισκεψιμότητας (μια από τις ελάχιστες χαρές για Έλληνα συγγραφέα).
Οι περισσότεροι παρατηρώ ξεκινούν φορτσάτοι, βάζουν πολύ γυμνό στο πλάι & ανάμεσα στα πολιτικά σπέρνουν τα 'δες τσόντα της τάδε' κι ονειρεύονται διαφήμιση. Υποθέτω (ευτυχώς) απογοητεύονται.
Άλλοι (ανακάλυψα) ελπίζουν να ανακαλυφθούν από εκδότες που αναζητούν το νέο Ποιητή (εκεί να δείτε απογοήτευση).
Τελικά, όπως σε όλα στη ζωή το άρπα-κόλλα [άλλη μετάφραση του clopy-paste] δεν αποδίδει


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next