25 Νοεμβρίου 2010



23 Πόσο αξίζουν τα σχόλια σε ένα blog;

Όλοι μας γνωρίζουμε πως, τα σχόλια για ένα blog, είναι ένας απο τους βασικότερους παράγοντες, και συχνά η έλειψή τους, γίνεται αιτία να πάψει η λειτουργία ενός blog.
Συχνά διάβασα να γράφουν κάποιοι bloggers, φίλοι και μή, πως δεν τους ενδιαφέρει το ζήτημα "σχόλια". Η αιτιολόγησή τους είναι πως "γράφω πρώτα για μένα".
Κανένας δεν γράφει για τον εαυτό του. Όλοι γράφουμε για τους άλλους, για να μας διαβάσουν οι άλλοι. Το μόνο που κάνουμε για μας, είναι να θρέφουμε τον εγωϊσμό μας, με σκέψεις όπως: έχω πολλούς επισκέπτες, έχω πολλά σχόλια, έχω ψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και άλλα παρόμοια.
Δεν έχω δίκιο είπες; ..Μήπως έχω;

Το ζήτημα για μένα σήμερα είναι άλλο. Είναι τρείς ερωτήσεις βασικά.
1. Τι μας κάνει να σχολιάσουμε;
2. Πώς σχολιάζουμε;
3. Ποιά σχόλια επιθυμεί ένας κάτοχος blog;

Ας τα πάρω λοιπόν με τη σειρά, και δίορθωσέ με όπου δεις κάποιο λάθος.
Πιστεύω -απαντώντας στην 1η ερώτηση- πως, σχολιάζουμε όταν μια ανάρτηση είναι ενδιαφέρουσα, αν μας κάνει να γελάσουμε, να κλάψουμε, να οργισθούμε, μας διδάσκει, μας λύνει κάποια απορία..
Κάπως έτσι δεν είναι;

Πώς σχολιάζουμε όμως;
Συνήθως, και ομολογώ πως το λάθος αυτό το έκανα κι εγώ στα πρώτα μου βήματα, σχολιάζουμε επιφανειακά, με την ελπίδα να μας επισκευθεί και ο κάτοχος του blog στο οποίο σχολιάσαμε, ανταποδίδοντάς μας έτσι την επίσκεψη. Λέω ψέματα μήπως;
Τις περισότερες φορές, είτε δεν διαβάζουμε καν το κείμενο (ιδιαίτερα αν είναι μεγάλο) η το διαβάζουμε τόσο γρήγορα, που ούτε καν ποιός το έγραψε δεν προσέχουμε. Πιανόμαστε απο κάποιο σχόλιο, και αμολάμε κι εμείς ένα "πολύ καλό, μπράβο"  (κάτι παρόμοιο) και νομίσαμε πως σχολιάσαμε. Κάποιοι, και πιο συγκεκριμένα σε ποιητικά άρθρα, αντί να πούν κάτι δικό τους, αντιγράφουν κάποιο ρεφρέν, και το κάνουν Paste τάχα μου τους ταρακούνησε αυτή η φράση.
Άμα τους ταρακούναγε, θα είχαν σίγουρα κάτι δικό τους να πούνε. Άρα, βιαριούνται να γράφουν.

Τι σχόλια επιθυμεί να διαβάζει ένας blogger apo τους επισκέπτες του;
Εδώ πιστεύω οι γνώμες θα διαφέρουν ακόμη περισσότερο, απο τις άλλες δύο κατηγορίες που προανέφερα.
Κάθε blogger και ξεχωριστή προσωπικότητα, άρα, και διαφορετικά γούστα. Άλλον του αρέσουν τα λιγόλογα σχόλια, άλλον του αρέσουν τα "Ας είναι ότι να 'ναι, σχόλιο μονάχα να 'ναι", και ο κατάλογος θα μπορούσε να πάρει ώρες.

Βασικά, και μιλώντας για μένα, προτιμώ το εξής:
Τον διάλλογο μεταξύ των σχολιαστών, με το να απαντάει (απαντάει είπα, όχι βρίζει) ο ένας τον άλλον, συμφωνώντας η διαφωνώντας με την γνώμη του, μέχρι να βρεθεί η σωστή άποψη.
Προτιμώ σχόλια αναλυτικά, και όχι επιφανειακά. Παράδειγμα:
Σχόλιο: "Ναι, κι εγώ προτιμώ την λύση "Β", τη δοκίμασα και μου άρεσε. Προτείνω λύση "Β" λοιπόν".
_Αυτό ήταν όλο; Θα μπορούσε να γράψει για παράδειγμα, ποιά τα αποτελέσματα, πώς έκανε την δοκιμή, πάνω σε τι, γιατί την προτείνει και στους άλλους, ποιά τα ωφέλη και τα πλεονεκτήματα..
Κάπως έτσι, καταλάβατε τι λέω;

Σχόλιο: "Δεν έχω να πω κάτι, με κάλυψαν οι προλαλήσαντες".
_Σοβαρά μιλάς; δεν έχεις δική σου γνώμη; τότε γιατί σχολιάζεις; Αφού οι προλαλήσαντες σχολίασαν επειδή είχαν κάτι να πούν, εσυ που δεν έχεις, μη σχολιάζεις.
Με καταλαβαίνετε, η να μπήξω τις φωνές;

Αυτά τα ολίγα για σήμερα, για ένα φλέγον και επίκαιρο θέμα, όπως είναι .."τα σχόλια".
Όμως, επειδή βλέπω πεταλούδες και έξω ψιλοχιονίζει, κι επειδή αύριο ξυπνάω για γουόρκ χαράματα, θα σας πω εδώ σ' αυτό το σημείο, όλους και όλες μια "καληνύχτα", και να είστε πάντα καλά :)




Print this post



Related Posts :



23 σχόλια:

DaisyCrazy είπε... Best Blogger Tips

Εγώ προσωπικά θέλω σχόλια στο μπλογκ και η κουβεντούλα είναι το καλύτερο μου. Δε γράφω μόνο για μένα. Αυτό το κάνω στο κρυφό μπλογκ που δεν έχει πρόσβαση κανένας.
Για να απαντήσω τις ερωτήσεις σου όμως:
1. Τι μας κάνει να σχολιάσουμε;
2. Πώς σχολιάζουμε;
3. Ποιά σχόλια επιθυμεί ένας κάτοχος blog;

1. και 2. Με κάνει να σχολιάζω ένα κείμενο που με κάποιο τρόπο με αφορά, με συγκινεί, με κάνει να θυμάμαι, να γελώ. Ακόμα κι ένα ποιήμα μπορεί να βάλω στο σχόλιο ή ένα κομμάτι που με συγκίνησε στο κείμενο χωρίς να σημαίνει όπως λες ότι δε διάβασα. Κι αυτό γιατί πάντα διαβάζω αλλιώς δεν αφήνω σχόλιο και ποτέ δεν διαβάζω τα σχόλια των άλλων πριν απαντήσω γιατί μετά πιστεύω ότι θα επηρεαστεί η άποψη που σχημάτισα και θέλω να εκφράσω. Όταν δημοσιεύσω το σχόλιο μου τότε διαβάζω και τα αλλα σχόλια κι αν έχω κάτι να προσθέσω τότε ξανα-σχολιάζω.

3. Προσωπικά επιθυμώ όλα τα σχόλια γιατί σημαίνει ο άλλος μπήκε στον κόπο να σχολιάσει, ακόμα και για να πει καλημέρα. Μ'αρέσει ένα απλό καλημέρα από ένα φίλο μπλογκερ.

Όπως έχω ξαναπεί για να έχεις σχόλια πρέπει να δίνεις χρόνο στους μπλογκερ να δουν μια ανάρτηση. Μου'χει τύχει ανάρτηση που ήταν για σχεδόν μια βδομάδα αναρτημένη χωρίς νέα να έχει τα πιο πολλά σχόλια. Αν μόλις ανεβεί κάτι εμφανιστεί κάτι καινούργιο ουσιαστικά το παλιότερο χάνεται ή θάβεται αν θες γιατί πολλοί κακά τα ψέματα δεν κάνουν scroll down για να δουν τι ακολουθεί. Άρα σ'ενα μπλογκ σαν το δικό σου Νίκο μου, που οι αναρτήσεις καθημερινά μπορεί να είναι 3-4 για μένα είναι εντελώς λογικό να μην έχει πολλά σχόλια γιατί ο κόσμος δεν προλαβαίνει να δει την ανάρτηση και τσουπ έρχεται μια άλλη να την καλύψει. Για να δεις μια ανάρτηση πρέπει να πας στο ημερολόγιο, να θυμάσαι μέχρι ποια ανάρτηση έχεις διαβάσει και να βρεις τη νέα για να πας εκεί. Με άλλα λόγια προϋποθέτει κάποιο χρόνο που πολλοί όπως πολύ καλά γνωρίζεις δε διαθέτουν.

Καλή σου μέρα!


elli........ είπε... Best Blogger Tips

καλημερα!!!!! προτιμω να διαβαζω παρα να σχολιαζω...δεν υπαρχει χρονος και για τα δυο σε μενα....οταν βρισκω χρονο θα σχολιασω κατι ιδιαιτερο ή θα πω μια καλημερα....αλλα κι αυτο που γινεται με τα σχολια να σχολιαζουν 5 ατομα ο ενας τον αλλον δεν μ αρεσει...σχολιασε να σε σχολιασω ....γραφω πρωτα για μενα και χαιρομαι να με διαβαζουν και να αφηνουν σχολια οταν μπορουν αλλα αυτο δεν θελω να ειναι δεσμευση να παω κι εγω μετα να γραψω κατι στον αλλον....σκεφτηκα πολλες φορες να βγαλω τα σχολια...εστω κι ενα ομως οταν υπαρχει χαιρομαι....το να γραφω σχολια σε ολους αυτους που διαβαζω θα ηταν αδυνατον για μενα...αυτα...
καλημερα σε ολους!!!!!!!


Μάγισσα Κίρκη είπε... Best Blogger Tips

Συμφωνώ στο ότι κανείς δεν γράφει αποκλειστικά για τον ίδιο (αν και στην αρχή προσωπικά ξεκίνησα να γράφω μόνο για μένα και ειλικρινά σου μιλάω χωρίς ΚΑΝ να περιμένω ότι θα περάσει κάποιος και θα σχολιάσει.Φυσικά αυτό στην πορεία άλλαξε).Όμως υπάρχουν εκείνοι που υστεριάζουν με το θέμα σχόλια κάνοντας διάφορα τερτίπια του στυλ σχολιάζουν οι ιδιοι σαν ανώνυμοι, αναρτούν μονίμως ακραία κείμενα για να προκαλέσουν τον αναγνώστη (κι ας τους βρίσει μωρέ, σχόλιο να΄ναι κι ότι να΄ναι) πειράζουν το widget με τις επισκεψιμότητες (να δείχνεις ότι σε διαβάζουν 500 άτομα τη μέρα και να σου αφήνουν σχόλια οι 20, ε δεν θέλει φιλοσοφία)κλπ. προκειμένου να θρέψουν τον εγωισμό τους και εκείνοι που ναι οκ γράφουν και για τους άλλους αλλά δεν είναι αυτός ο αυτοσκοπός.
Τώρα όσον αφορά το τί θα γράψει ο καθένας εξαρτάται από τον χρόνο που διαθέτει.Αν διαβάζεις π.χ. 10 μπλόγκς την ημέρα είναι λίγο δύσκολο να αναπτύξεις συζήτηση και μάλιστα με ανταλλαγή επιχειρημάτων. Σε πέντε μπλόγκς αν το κάνεις αυτό, έχεις ήδη χάσει τις αναρτήσεις των άλλων πέντε που έχουν αντικατασταθεί με καινούριες.Θεωρώ δηλαδή ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι θέμα χρόνου.
Φυσικά υπάρχει και το εκνευριστικό όπου ο άλλος κάνει μπαμ ότι δεν έχει διαβάσει τίποτα και απλά έχει σχολιάσει για δημόσιες σχέσεις και για να πας κι εσύ στο δικό του.Ειδικά στις γιορτές (π.χ. Πάσχα) έχω παρατηρήσει ένα συγκεκριμένο άτομο να παίρνει σβάρνα και εκατό μπλόγκς μην σου πω και να κάνει την ίδια μα ΤΗΝ ΙΔΙΑ ευχή σε όλους που σημαίνει ότι δεν τον ενδιαφέρει να αναπτύξει προσωπική σχέση με τον άλλον παρά μόνο να περάσει να πει "Είμαι εδώ". Και δυστυχώς δεν το κάνει μόνο τις γιορτές, το κάνει γενικώς.

Καλημέρα και δεν ξέρω αν στο'πα αλλά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες! :p


Angel είπε... Best Blogger Tips

Τα σχόλια όπως και η επισκεψημότητα κατά την γνώμη μου,όπως έχω ξαναπεί σε παλιότερο άρθρο σου Νικόλα, είναι πηγή ζωής κυριολεκτικά για ένα blog.Είτε το παραδεχόμαστε είτε όχι.
Αν ένας έχει 2 επισκέψεις την ημέρα και κανένα σχόλιο θα το κλείσει.


Gaurakos είπε... Best Blogger Tips

Νικόλα και σου ετοίμαζα ανάρτηση να στην στείλω για το θέμα. Κάτι παρόμοιο. Προσωπικά μου αρέσει και εμένα η κουβέντα μεταξύ μπλόγκερ και επισκεπτών, που θα μπουν στο κόπο να σχολιάσουν μια ανάρτηση μου. Και όχι απλά μια καλημέρα. Υπάρχει το Cbox για αυτό.

Δεν μου αρέσει καθόλου μα καθόλου να έχω αναρτήσει ένα θέμα και να έρχεται ο άλλος να μου γράψει για ...το θρύλο. Και πως τους τη φορέσαμε χτες του παοκ και μας μας την φόρεσε ο Παναθηναικός...Υπάρχει το cbox και για αυτό, αλλά και το κατάλληλο blog μου, το οποίο το άνοιξα για αυτό το λόγο.

Μάγισσα...

Δεν σχολιάζουν ως Ανώνυμοι ρε συ. Απλά έχουν από 2-3 λογαριασμούς επιπλέον Goοgle και κάνουν log out login και σχολιάζουν. Και θέλω κάτι από εσένα φιλενάδα. Και θα σου την πω σε μεηλ.


O Φουρνιωτης είπε... Best Blogger Tips

Σχόλια πονεμένη ιστορία, αναφέρθηκα σχετικά παλιότερα με αυτό το θέμα αλλά δεν μπόρεσα να βγάλω άκρη, εκείνο που κράτησα και που με έκανε να έρθω πάλι στα ίσια μου ήταν τα λόγια του Πάροικου (''ΕΓΩ ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΕΛΑΛΗΣΑ ΚΑΝ ΠΑΝΤΕΣ ΑΚΟΥΣΩΣΙ ΚΑΝ ΜΗ ΠΑΝΤΕΣ. ΚΑΝ ΔΕΚΑ ΚΑΝ ΜΗ ΔΕΚΑ. ΚΑΝ ΠΕΝΤΕ ΚΑΝ ΜΗ ΠΕΝΤΕ. ΚΑΝ ΕΙΣ (ΕΝΑΣ) ΚΑΝ ΜΗ ΕΙΣ. ΕΓΩ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟΝ ΑΠΗΡΤΗΜΕΝΟΝ ΕΧΩ'' )
Συμφωνώ με την εκδοχή που προτείνεις Φίλε μου Νίκο μα όμως όταν κάποιος φίλος δεν μπαίνει καν στο κόπο για ένα απλό σχόλιο, ( και δεν πιστεύω πως δεν τον ενδιαφέρει καμιά ανάρτηση ) πιστεύεις αλήθεια ότι μπορεί να γίνεται και διάλογος;
Γνώμη μου είναι ότι η μεγάλη αποχή Φίλων αλλά και επισκεπτών οφείλεται στο λόγω αδυναμίας χρόνου ή άλλον υποχρεώσεων και που άθελα αλλά αυτόματα καταντά ο σχολιασμός να γίνεται μειονέκτημα και αδυναμία για την ιδία την ανάρτηση αλλά κυρίως για τον ίδιο τον Blogger.


Gaurakos είπε... Best Blogger Tips

Με συγχωρείτε αλλά το θέμα έλειψης χρόνου δεν είναι και τόσο πρόβλημα για κάποιον. Δηλαδή για να παει σε συγκεκριμένους bloggers και όχι απλά να αφήνει ένα σχόλιο αλλά να κάνει και διάλογο στο χώρο του σχολιασμού, απάντηση ο ένας απάντηση ο άλλος. Δηλαδή για κάποιους έχουν χρόνο για κάποιους άλλους όχι; Και την ανάρτηση πως την διάβασανε αφού δεν έχουν χρόνο;


ergasia είπε... Best Blogger Tips

Μεγάλο θέμα και πιστεύω χωρίς συγκεκριμένη απάντηση, πλην φυσικά του "σε κανένα δεν αρέσουν οι βλακείες". Εγώ προσωπικά προτιμώ σχόλια τα οποία θα γεννήσουν το επόμενο post, ή σχόλια που θα με προκαλέσουν σε περαιτέρω επιχειρηματολογία. Αλλά όπως είπα αυτό εξαρτάται πάντα από το χαρακτήρα του blog.


AATON είπε... Best Blogger Tips

*** Daisy μου, σπάνια θα δείς 3-4 αναρτήσεις σε μένα, το πολύ μια η δύο την ίδια μέρα. Προσπαθώ (και το έθεσα σαν όρο στους συγγραφείς του ιστολογίου μου) να περιμένουν κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να δούν την ανάρτησή τους online. Υπάρχουν όμως ιστολόγια που ανεβάζουν δέκα και είκοσι αναρτήσεις την ημέρα. Το κακό είναι πως πρόκειται πάντα για αναδημοσιεύσεις/αναπαραγωγή ειδήσεων απο διάφορες πηγές Media.

*** elli, λές χαίρεσαι όταν βλέπεις σχόλια σε σένα. Ο καθ' ένας μας χαίρεται. Το ίδιο θα χαρεί αν δει και δικό σου κάποιος άλλος, δες το έτσι :)

*** Μάγισσα Κίρκη, ξέρω ποιόν εννοείς :)
Και το βιβλίο σου απόλαυση ομολογώ.

*** Angel, γιατί να το κλείσει; Εγώ θα πρότεινα να βρεί τρόπους να αλλάξει η κατάσταση, με το να ασχοληθεί με τις αναρτήσεις του και να το γνωστοποιήσει σε πλατύτερο κοινό, χωρίς να σπαμάρει όμως.


AATON είπε... Best Blogger Tips

*** Gaurakos, δεν διαφωνώ με την γνώμη σου. Και συχνά συμβαίνει να γράφει κάποιος στα σχόλια κάτι, που θα μπορούσε να το πεί με ένα email.

*** ergasia, έχεις δίκιο, και πράγματι έτυχε πολλές φορές, τουλάχιστον σε μένα, να μου έρθει ιδέα για ανάρτηση απο κάποιο σχόλιο. Αυτός είναι άλλος ένας ακόμη λόγος που τα θεωρώ πολύ σπουδαία.


DaisyCrazy είπε... Best Blogger Tips

Ακριβώς Νίκο μου αυτοί που ανεβάζουν αβέρτα ποστ είναι δημοσιογράφοι και το πιο πιθανό είναι να μην έχουν καν ανοιχτά τα σχόλια. Οι υπόλοιποι δε γεννάμε ιδέες με τη σέσουλα!
Συμφωνώ κι εγώ με εργασία. Τα δημιουργικά σχόλια με έκαναν πολλές φορές να γράψω ποστ. Όπως και όμορφα ποστ έγιναν αφορμή να γράψω τις δικές μου εμπειρίες σ'ενα θέμα που δεν είχα ασχοληθεί μέχρι τότε.
Αυτό το αμφίδρομο είναι η μαγεία των μπλογκς δεν το συζητώ! :)


Σαββέλης είπε... Best Blogger Tips

Νίκο όπως πάντα η ανάρτηση σου ήταν πολύ καλή.

Μόνο μια ένσταση. Για όσα λες περί σχολίων και τα αίτια που μας κινούν να γράψουμε διαφωνώ -τουλάχιστον για μένα. Προσωπικά ποτέ δεν έγραψα σχόλιο για να γλείψω ή για να κερδίσω επισκεψιμότητα. Άλλωστε δεν είμαι και τόσο ενεργός στον σχολιασμό στα blogs. Αλλά όταν γράφω, γράφω πραγματικά αυτό που πιστεύω και δεν υποκρίνομαι...

Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που λες εσύ. Αλλά την διαφήμιση τους θα την κάνουν αλλιώς...


Σάββας είπε... Best Blogger Tips

Νίκο πουλόπομ συμφωνώ απόλυτα μαζί σου πως τα σχόλια είναι ένας απο τους βασικότερους παράγοντες για ένα blogger και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί λίγοι μπαίνουν στον κόπο να αφήσουν κάποιο σχόλιο και μάλιστα τις περισσότερες φορές του στυλ "πολύ καλό", "μπράβο" κ.τ.λ. Θεωρώ πως δεν έχει να κάνει με την έλλειψη χρόνου διότι απο την στιγμή που έχουμε χρόνο για ένα τσιγάρο, τότε έχουμε χρόνο και για ένα σχόλιο, πόσο μάλλον όταν ξέρουμε πόση μεγάλη χαρά θα δώσουμε στον δημιουργό του blog. Πρίν τρείς ημέρες δημοσίευσα στο blog μου ένα τραγούδι που έφτιαξα μέσω ενός προγράμματος και αυτή την στιγμή έχει τρία σχόλια. Τα δύο προέρχονται απο την κόρη μου και την σύζυγό μου. Έχω συναντήσει απο τότε πάνω απο δέκα άτομα που γνωρίζω και που μπαίνουν στο μπλόκ μου και μου λένε για τις καλές εντυπώσεις που τους άφησε το τραγούδι. Ε γράψτε ένα σχόλιο ρε λαλάκες. Δηλαδή άν δεν τύχαινε να τους συναντήσω πώς θα ήξερα ότι το ακούσανε και τους άρεσε ή τους απογοήτευσε; Στην αρχή έμπαινα στο google analytics και έβλεπα πως υπήρχαν πολλές επισκέψεις αλλά σχόλια λίγα. Σκέφτηκα πως αυτά που γράφω είναι μπούρδες και άρχισα να απογοητεύομαι διότι μου αρέσει αυτό που κάνω. Ευτυχώς έκανα ένα σερφάρισμα και σε άλλα blogs και είδα οτι είναι σύνηθες φαινόμενο και ότι δεν συμβαίνει μόνο με εμένα.Κάποιοι ίσως να το βλέπουν και εγωϊστικά, δηλαδή να σκέφτονται πως αφού δεν έχει σχολιάσει ο Λαλάκης ποτέ στο blog μου γιατί να το κάνω εγώ; Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου Νίκο μου. Να απαντήσω λοιπόν στα ερωτήματα που έθεσες.
1.) Σχολιάζω οτιδήποτε ενδιαφέρον, οτιδήποτε με αγγίξει, οτιδήποτε με συγκινήσει, οτιδήποτε με χαλάσει.
2.) Ανάλογα με το περιεχόμενο του άρθρου. Άν πρόκειτε για πολιτικό περιεχόμενο τότε γίνομαι καυστικός. Διαφορετικά σχολιάζω λέγοντας την άποψη μου χωρίς να βρίζω και χωρίς να θίγω είτε τον αναγνώστη είτε τον δημιουργό του blog.
3.) Είμαι καινούριος στο blogging και κάθε σχόλιο για μένα είναι πολύτιμο. Μου δίνει περισσότερη δύναμη να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπώ πολύ. Σίγουρα επιθυμώ σχόλια τα οποία σε προϊδεάζουν να ανοίξεις διάλογο και να καταθέσεις απόψεις και να ανταλλάξεις γνώμες με τους υπόλοιπους αναγνώστες αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα δικά μας. Ίσως Νίκο μου να είμαστε περισσότερο ρομαντικοί απ' ότι χρειάζεται, αλλά εμένα μου φτάνει που κάνω κάτι και το κάνω με την καρδιά μου.


AATON είπε... Best Blogger Tips

*** Daisy γλυκειά μου, δεν σου κρύβω πως, κάποιες αναρτήσεις αυτού του blog, έγιναν μετά απο κάποια δικά σου σχόλια. Έχεις το ταλλέντο να γεννάς ιδέες, και ευτυχώς, αρκετοί ακόμη :)

*** Φίλε μου Σαββέλη, προς Θεού, δεν είπα τίποτε περί γλυψίματος για κανέναν συγκεκριμένα. Δεν είναι γλύψιμο αυτό που ανάφερα (κι εσυ επίσης) μα ένα είδος "ανταλλαγής" και ανταπόδοσης θα το έλεγα πιο σωστά. Έχω ξαναγράψει την γνώμη μου για τα σχόλια αρκετές φορές, και πάντα ήμουν της γνώμης (και αυτό ακολουθώ) πως αν δεν έχω κάτι να πω, απλά, δεν σχολιάζω. Άρα συμφωνούμε, έτσι δεν είναι; :)

*** Σάββα φίλε μου, ξέρεις ποιοί με ταντίζανε πάντα; Οι αγενείς και αυθάδεις.
Γράφει κάποιος την γνώμη του, είτε ως ανάρτηση, είτε ως σχόλιο. Κάποιος η κάποιοι έχουν αντίθετη γνώμη, και αρχίζουν τα σχόλια σε ύφος απαξιωτικό, σε τόνο προσβλητικό, και με πρόθεση να προκαλέσουν. Ε, αυτούς δεν τους πάω. Μπαίνεις στον χώρο του άλλου; δεν συμφωνείς με τα γραφόμενά του; πές την γνώμη σου ευγενικά, τεκμηριώνοντας τη θέση σου, και συζήτησέ το σαν άνθρωπος. Με την αγένεια, τι θα καταφέρεις; Έχω δίκιο;


Σάββας είπε... Best Blogger Tips

Έχεις απόλυτο δίκιο Νίκο μου. Με το να γίνετε κάποιος αγενής ρίχνει το επίπεδο της συζήτησης. Στο φινάλε αν δεν σου αρέσει κάτι πές κόσμια την γνώμη σου. Έτσι κι αλλιώς η ελληνική γλώσσα είναι τόσο πλούσια που δεν χρειάζεται να μιλήσει κάποιος με ύβρις για να εκφράσει την γνώμη του ή την αντιπαράθεσή του.


AATON είπε... Best Blogger Tips

Πολύ σωστά Σάββα, κι όμως ακριβώς αυτήν την οδό επιλέγουν κάποιοι, και τις περισσότερες φορές ανώνυμα.


azer.zeki@yahoo.gr είπε... Best Blogger Tips

Καλησπέρα και από εμένα…
Προσωπικά έχω ξεκινήσει το Blogging γιατί είχα πολλά να πω και δεν τα έλεγα… Βασικά έχω μείνει ανώνυμος ή καλύτερα ψευδώνυμος… και αυτό γιατί … δεν ξέρω τον λόγο αλλά μου είναι δύσκολο ακόμα να νιώθω ότι εκτίθεμαι … Πείτε μου ότι δεν είμαι ο μόνος; Φυσικά και είναι ενδιαφέρων τα σχόλια σε κάνουν να νιώθεις ότι όχι μόνο σε διαβάζουν που είναι και αυτό σημαντικό αλλά για εμένα το σημαντικότερο είναι ότι τα σχόλια με κάνουν και νιώθω ότι με ενστερνίζονται μαθαίνοντας τις σκέψεις μου και την φιλοσοφία μου. Το να μοιράζεσαι τις σκέψεις σου (δυστυχώς) και η λογοκρισία στην αρχή τουλάχιστον με τρόμαζε πολύ. Ίσως επειδή μου αρέσουν πολύ αυτά που γράφω … Σε ποιον δεν αρέσουν όμως αυτά που γράφει; Αν δεν του άρεσαν δεν θα τα έγραφε… Με κάνει να σχολιάσω η ανάγκη που έχω για να θέσω έστω και ψευδώνυμα την άποψή μου πάνω στο θέμα!


AATON είπε... Best Blogger Tips

Σίγουρα δεν είσαι ο μόνος. Προσωπικά δεν με φοβίζει το να εκτίθεμαι. Το στάδιο αυτό το ξεπέρασα πρό πολλών ετών, όπως και το να αγοράζω με πιστωτική Online. Στην Ελλάδα αυτά θυμίζουν ίσως -ακόμα- ταινία φαντασίας, μα πιστεύω πως θα το αποδεχτούν σιγά σιγά όλοι, και θα απαλλαγούν απο τους φόβους αυτούς.


Θεό7δωρος είπε... Best Blogger Tips

Φίλε Αάτον σου βγάζω το καπέλο. Τα λες πολύ καλά, αλλά θα μου επιτρέψεις να έχω και μια διαφορετική άποψη.
Πιστεύω , πως κι ένα οποιοδηποτε σχόλιο αν λάβεις θα νιώσεις μέσα σου ένα είδος ευχαριστησης, καθώς κάπου εκεί έξω στο κοσμο υπάρχει κάποιος που σε διαβάζει.


Kostas Paris είπε... Best Blogger Tips

Φιλε Νικο γεια σου και παλι... Ολοι μας πιστευω εχουμε την αναγκη συμμετοχης στις σκεψεις που δημοσιευουμε ειτε για να γινει διαλογος που ειναι και το καλυτερο ωστε να αρχισει το γλυκο ταξιδι μεσα στον λογο, ειτε κριτικα σχολια για την γραφη μας ωστε να βελτιωθει το γραψιμο μας.... Οσο για τον τροπο και την θεματολογια των σχολιων απο πλευρας σχολιαστων ειναι το ιδιο νομιζω με τις εκθεσεις που γραφαμε σαν μαθητες, αλλοι πασχιζουν με τυφλοσουρτες κι αντιγραφοντας κι αλλοι απλα το χουν και ανπτυσουν το θεμα αβιαστα βγαζοντας κοματια απ την ψυχουλα τους... αλλωστε και τα δακτυλα της παλαμης μας δεν ειναι ολα ιδια μητε ισα σε μεγεθος....ο καθενας οπως μπορει κι οτι μπορει καταθετει φτανει να λεγεται με ειλικρινες και καλοπροαιρετο πνευμα γιατι εχω την αποψη πως και "χοντραδα" αν ειπωθει απ την σιγμη που κινειται με πνευμα αγαπης κι αθωοτητας δεν ειναι ουτε παρεξηξηγησιμο ουτε μειονεκτικο για τον οποιονδηποτε. Σιγα σιγα ολοι βελτιωνομαστε κατα τις ελειψεις μας...μια σχεση πνευματικου δουναι και λαβειν ειναι, κατι σαν τα ακομψα βραχια στην ακροθαλασσια οπου ερχεται σιγα σιγα το κυμα και τα σμιλευει δινοντας τους ομορφο σχημα και υφη...αλλοι απο εμας ειμαστε θαλασσα κι αλλοι τα βραχια...ολα μαζι ομως κανουν ενα πανεμορφο θαλασσινο τοπιο...τωρα απ την αλλη υπαρχει παντα η αμυνα του καθενος οσον αφορα το κοστος της δημοσιας εκθεσης και της διαδικασιας ενος διδικτυακου διαλογου με ανταλλαγη σχολιων εκατερωθεν κι ερωτοαπαντησεις...εκει ομως κρυβεται και η μαγεια του πραγματος και χαρα στον που τολμα να νικησει τον δρακοντα του φοβου του...καλη συνεχεια σε ολους μας ανωνυμους και μη κι ας συνεχισουμε να κανουμε αυτο που παντα η σχεδον παντα μας λυτρωνει: να βγαζουμε απο μεσα μας οσα θα θελαμε να πουμε πρωτα σε μας τους ιδιους και στους γυρω μας....


Αstrapi είπε... Best Blogger Tips

Φίλε Νίκο καλησπέρα ή καλημέρα η διαφορά ώρας μας με μπερδεύει καμιά φορά. Πρόσθεσα το παραπάνω σχόλιό μου στην σημερινή μου ανάρτηση με λινκ που παραπέμπει εδώ. Απ όσο σε γνωρίζω πιστεύω δεν θα έχεις αντίρρηση. Αυθαίρετο συμπέρασμα βέβαια μα μου ρθε ξαφνικά η ιδέα και δεν προλάβαινα να ζητήσω την άδειά σου. Μην ξεχνάς είμαι και Παρορμητικός σαν Κριάρι.


AATON είπε... Best Blogger Tips

Φίλε μου Αstrapi, δεν χρειάζεσαι άδειά μου, ελεύθερα. Έρχομαι να σε διαβάσω :)


Αstrapi είπε... Best Blogger Tips

Καλημέρα Φίλε μου Νίκο. Σε ευχαριστώ για την Φιλία,
Την κατανόηση και την αποδοχή. Σέβομαι ιδιαίτερα την γνώμη σου καθώς πέρα από διαδικτυακός Φίλο σε θεωρώ
Διδάσκαλο μου στον χώρο των blogs. Δεν ξεχνώ ότι με με καλοδέχτηκες μια νυχτιά που πέρασα απ τον χώρο σου κι είπα, Νέος στον χώρο με θέλετε στην παρέα σας;
Να είσαι πάντα καλά γερός δυνατός με υγεία και χαμόγελο...Άμποτε κάποια στιγμή να ευοδώσει η ζωή και να βρεθούμε κι από κοντά...Καλό Σαββατοκύριακο...


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next