04 Αυγούστου 2010



0 Δέκα (+1) δεσμεύσεις του πολίτη δημοσιογράφου

Αγαπητοί φίλοι ιστολόγοι,,παίρνω την πρωτοβουλία να σας παρουσιάσω τις "Δέκα (+1) δεσμεύσεις του πολίτη δημοσιογράφου", μια σειρά επιλογών, και δεσμεύσεων,που πρέπει να αναλάβουμε(όσοι βέβαια συμφωνούμε με αυτές), που έχει συντάξει ο φίλος δημοσιογράφος και συγγραφέας Μανώλης Ανδριωτάκης. Εμένα προσωπικα με βρίσκουν σύμφωνο. Πάνω σε αυτές μπορείτε να γράψετε παρατηρήσεις η και επιπλέον προτάσεις εμπλουτισμού του κειμένου,και το τελικό κείμενο που θα διαμορφωθεί ,να αναλάβουμε να το αναρτήσουμε στα ιστολογια μας

Ευθύνη
1. Αναλαμβάνω την ευθύνη όσων δημοσιοποιώ. Όποιος θίγεται απ’ τις δημοσιεύσεις μου γνωρίζει σε ποιόν να απευθυνθεί.

Εμπιστοσύνη
2. Επιθυμώ να είμαι άξιος της εμπιστοσύνης των άλλων. Όσοι με διαβάζουν να είναι σε ισότιμη θέση απέναντί μου.

Διαφάνεια
3. Επιλέγω τη διαφάνεια. Κανείς δε μου υπαγορεύει το περιεχόμενό μου. Ακόμα κι αν δέχομαι διαφήμιση ή χορηγείες το κάνω γνωστό.

Διαύγεια
4. Δε θέλω να συμβάλω στη γενικευμένη σύγχιση, θολώνοντας τα νερά. Δημοσιεύω καθαρά κι έντιμα τη γνώμη ή τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου, με μόνο στόχο την αποκάλυψη της αλήθειας, χωρίς να αφήνω την ελάχιστη υποψία ότι το κάνω για ύποπτους λόγους.

Κρίση
5. Επιζητώ να κριθώ απ’ τους αναγνώστες μου, αλλά έντιμα. Αλλάζοντας όμως ταυτότητες κάποιοι, δεν τους επιτρέπω να με κρίνουν.

Συνέπεια
6. Θέλω να είμαι συνεπής. Μεταξύ των λόγων και των πράξεών μου θέλω να υπάρχει αντιστοιχία. Διασταυρώνω συνεχώς τις πηγές και τις πληροφορίες μου.

Σεβασμός
7. Διεκδικώ να με σέβονται και αποφεύγω τις προσωπικές επιθέσεις. Δεν γλύφω όμως κανέναν, κρατώ αξιοπρεπή στάση έναντι όλων.

Αξιοπιστία
8. Μ’ ενδιαφέρει να είμαι αξιόπιστος έναντι των αναγνωστών μου. Θέλω όταν με διαβάζουν να γνωρίζουν ότι τους μιλάει ένα ευσυνείδητο άτομο.

Δικαιοσύνη
9. Θέλω να είμαι δίκαιος. Να είμαι επίσης πάντα σε θέση, και δημόσια, να παραδεχτώ το λάθος μου.

Παρρησία
10. Θέλω να είμαι ελεύθερος κι ελευθερόστομος. Να μπορώ να υποστηρίζω τη γνώμη ή τις έρευνές μου προσωπικά, αντιμετωπίζοντας τις όποιες προκλήσεις. Αν το πράξουμε όλοι, θα δημιουργηθεί μια δημοσιογραφία πιο αμερόληπτη, πιο διάφανη, πιο δίκαιη και πιο ανθρώπινη.

Δικαίωμα
+1 Υποστηρίζω το δικαίωμα του καθενός στην ανωνυμία όταν οι δημοσιεύσεις, οι έρευνες ή οι απόψεις του, τον εκθέτουν σε κίνδυνο για τη ζωή, την προσωπική του (η της οικογενείας του) ακεραιότητα ή τη δουλειά του.

Γιώργος Βασιλειάδης



"Γειά σου, Εάν βρέθηκες για πρώτη φορά στο Blog μου, και εάν σε ενδιαφέρουν οι αναρτήσεις μου, μπορείς να εγγραφείς στο RSS feed του Blog. Μπορείς επίσης να κάνοντας εγγραφή στο Newsletter του blog μου, να λαβαίνεις απ ευθείας κάθε μου ανάρτηση στο email σου. Είσαι Twitter user; τότε μπορείς επίσης να με κάνεις Follow στο Twitter. Σε ευχαριστώ που με διαβάζεις."




Print this post



Related Posts :



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next