17 Απριλίου 2010



10 Τι είναι Hotlinking

Πήρα ένα γράμμα απο μια πολύ καλή μου φίλη, η οποία μου γράφει περίπου τα εξής:

Νίκο καλημέρα.
Έψαχνα κάτι στο μπλογκ μου κι ανακάλυψα μια φωτογραφία που δεν ανέβασα εγώ, με ένα άσχημο πρόσωπο, κι έλεγε ότι ανέβηκε γιατί έκανα hotlinking και να το ψάξω στο google. Το έψαξα αλλά μου φαίνεται πολύ μπερδεμένο θέμα. Εγώ νόμιζα ότι αν βάλουμε την πηγή της φωτογραφίας που ανεβάσαμε είμαστε οκ, αλλά κάπου που διάβασα για το hotlinking, και λέει ότι ενώ η φωτογραφία φαίνεται στο μπλογκ μας, παρόλα αυτά ο host χρεώνεται με bandwidth...Κάτι τέτοιο τελοσπάντων. Δηλαδή του δημιουργούμε πρόβλημα;
Αραγε η λύση είναι αντί να βάζουμε το url μιας εικόνας για να την βάλουμε στο μπλογκ να την κατεβάζουμε και να κάνουμε μετά upload? Ειλικρινά δεν κατάλαβα και φοβήθηκα κάπως γιατί δεν ήξερα ότι έκανα κάποιο λάθος ή κλεψιά ή κάτι.
Ίσως θα μπορούσες να κάνεις ανάρτηση κάποια στιγμή για το hotlinking γιατί μάλλον μας αφορά όλους.


Πάμε λοιπόν να το δούμε μαζί, γιατί ίσως να ενδιαφέρει όντως κι άλλους που τυχόν δεν γνωρίζουν τι σημαίνει Hotlinking, γιατί ενοχλεί κάποιους, και γιατί το θεωρούν "κλεψιά".

Hotlinking είναι, όταν αναρτήσουμε ένα link κάποιας εικόνας για παράδειγμα σε μια σελίδα (ή Blog μας) το οποίο είναι hosted (φιλοξενείται) σε μια άλλη σελίδα η blog.
Κάποιοιες σελίδες το επιτρέπουν (όπως photobucket, imageshack κ.λ.π.) άλλες όμως όχι.
Τι κάνουν λοιπόν οι σελίδες αυτές που δεν το θέλουν;
Κατασκευάζουν μια εικόνα πρώτα, η οποία θα εμφανίζεται στο blog μας, αντί αυτής που πήγαμε και πήραμε, σαν αυτήν που είδε και η φίλη μου, αυτήν με το "άσχημο πρόσωπο" που ανάφερε. Κάθε webmaster φτιάχνει κάτι δικό του. Άλλοι πάλι, βάζουν και κείμενο στην εικόνα, όπως για παράδειγμα: "Αυτή η εικόνα κλάπηκε απο την σελίδα www.trexa-psakse.vre" κάνοντας την προειδοποιητική εικόνα, να λειτουργήσει και σαν διαφήμιση ταυτόχρονα για την σελίδα τους, και αποθαρρύνοντας το Hotlinking παραπέρα.
Δείτε ένα απλό παράδειγμα που σας ετοίμασα.

Ας πούμε πως εσείς θέλετε αυτήν την εικόνα, και την βάζετε στο blog σας, παίρνοντας απ' ευθείας το link της απο μια σελίδα
Ο κακούργος ο webμάστορας όμως, έφτιαξε και μια δεύτερη, την οποία διαμόρφωσε -λέμε τώρα- κάπως έτσι:

Χρησιμοποιώντας τώρα κώδικα .htaccess, αλάζει η 1η εικόνα που τοποθετήσαμε σε μας, και εμφανίζεται η 2η. Σαν 2η θα μπορούσε φυσικά να σκαρφιστεί οτιδήποτε χωράει ο νούς μας εννοείται.

Πότε γίνεται Hotlinking
Εάν πάμε σε ένα blog/website κ.λ.π. και με το ποντίκι πατημένο μαρκάρουμε όλη την ανάρτηση, μαζί με τις εικόνες που τυχόν περιλαμβάνει, και κατόπιν κάνουμε copy και Paste στο blog μας, θα δούμε την ανάρτηση του άλλου, και τις εικόνες μαζί, να έχουν αναρτηθεί κανονικά και σε μάς. Είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος όταν κάνουμε "Αναδημοσίευση" ένα κείμενο που μας άρεσε για παράδειγμα. Εμείς βάζουμε απο κάτω την πηγή, και λέμε "έκανα το καθήκον μου απέναντι στον δημιουργό του άρθρου".
Ναι, αλά! Υπάρχει πάντα και ένα "αλά". Ξεχάσαμε το Hotlinking!
Κάθε φορά που θα ανοίγει κάποιος την ανάρτηση η θα πατάει πάνω στις εικόνες της, θα χρεώνεται ο δημιουργός, γιατί πήραμε με το copy που κάναμε, μαζί και όλα τα links που οδηγούσαν στο χώρο του.

Πώς το αποφεύγουμε.
Είναι πολύ απλό μεν, αλά σε σύγκριση με το copy-paste πιο χρονοβόρο θα έλεγα.

1. Μαρκάρουμε το όλο κείμενο όπως στην προηγούμενη περίπτωση.
Το κάνουμε Paste στο NotePad η WordPad.
2. Με δεξί ποντίκι, κλικάρουμε στην εικόνα (η στις εικόνες μια-μια ξεχωριστά) και επιλέγουμε "αποθήκευση ως.." (Save as..) και τις αποθηκεύουμε στην επιφάνεια εργασίας μας (Desktop).
3. Τις ανεβάζουμε πλέον εμείς στην blogger, η οπουδήποτε αλλού (όπως photobucket, imageshack κ.λ.π.)
4. Αντιγράφουμε το κείμενο απο το NotePad η WordPad, και το κάνουμε Paste στον χώρο Νέα ανάρτηση του blog μας.
5. Βάζουμε τέλος και τις εικόνες του κειμένου, γράφουμε και την πηγή απο κάτω, και πατάμε "δημοσίευση".


Με τον τρόπο αυτό, κανένας δεν μπορεί να παραπονεθεί πως τον χρεώνουμε παραπανίσιο Bandwith, CPU και οτιδήποτε άλλο, και είναι δίκαιο να το κάνουμε έτσι.
Ελπίζω να μην άφησα κενά στην σημερινή ενημέρωσή σας. Αν όμως κάτι δεν καταλάβατε, ρωτήστε παρακαλώ δίχως δισταγμούς κάνοντας ένα σχόλιο, και εξηγώντας τι δεν καταλάβατε, να το πώ με πιο απλό τρόπο.
Καλή σας μέρα.


"Γειά σου,
Εάν βρέθηκες για πρώτη φορά στο Blog μου, και εάν σε ενδιαφέρουν οι αναρτήσεις μου, μπορείς να εγγραφείς στο RSS feed του Blog. Μπορείς επίσης να κάνοντας εγγραφή στο Newsletter του blog μου
, να λαβαίνεις απ ευθείας κάθε μου ανάρτηση στο email σου. Είσαι Twitter user; τότε μπορείς επίσης να με κάνεις Follow στο Twitter.
Σε ευχαριστώ που με διαβάζεις,"




Print this post



Related Posts :



10 σχόλια:

Apokalipsis999 είπε... Best Blogger Tips

Υπάρχουν τόσοι τρόποι να αντιγράψει/κλέψει κανείς που όσο και να προστατεύεσαι...
Ο μόνος τρόπος να μην σου κλέψουν κάτι, είναι να μην... το δημοσιεύσεις!
Εγώ πάντως στις δικές μου φωτογραφίες βάζω φάτσα φόρα το link του blog μου. Όχι ότι δεν βγαίνει, αλλά θέλει κόπο και... τρόπο!

--------------
Το αλά θέλει 2 λ. αλλά!


Theodosia είπε... Best Blogger Tips

Nίκο μου καλησπέρα για εκεί καλημέρα για εδώ.
Μόλις γύρισα από την βάφτιση κι είδα την ανάρτησή σου που εμένα προσωπικά μου έλυσε κάποιες απορίες αν κάνω σωστά κάποια πράγματα.Και δεν εννοώ κείμενα γιατί προσπαθώ να γράφω σχεδόν πάντα δικά μου.
Το πρόβλημα με τις φωτογραφίες μ`ανησυχούσε αν έκανα σωστά που τοποθετούσα το url.Τελικά βλέπω ότι ήταν λάθος.Σ`ευχαριστώ που με διορθώνεις.
Πολλά φιλιά:)


fotini είπε... Best Blogger Tips

εξαιρετικά χρήσιμη η αναρτηση σου Νίκο

την καλημέρα μου


Eva Neocleous είπε... Best Blogger Tips

Καλημέρα Νίκο,
εξαιρετικά χρήσιμη η ανάρτησή σου,σ΄ευχαριστούμε.
Δεν ήξερα τι είναι το hotlinking.Με απασχολούσε και μένα το πρόβλημα με τη σωστή αναφορά στην πηγή για τις φωτογραφίες.Τώρα,ελπίζω να έμαθα:)


JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε... Best Blogger Tips

ΠΕΡΝΑΩ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΤΗΝ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΝΕΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΑ :)))
ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΗ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΣΟΥ.


DaisyCrazy είπε... Best Blogger Tips

Νίκο καλημέρα κι ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Όντως πολλές φορές κάνουμε πράγματα που δεν ξέρουμε τι επιπτώσεις έχουν στον κυβερνοχώρο κι άθελα μας μπορεί να βρεθούμε μπλεγμένοι. Τώρα θα προσέχω πιο πολύ αφού το θέμα λύνεται αρκετά απλά απ'ότι κατάλαβα.
Καλή σου μέρα και καλή βδομάδα να'χουμε.
Φιλιά


Irene La Gamatius είπε... Best Blogger Tips

Καλημέρα σας!
Να ρωτήσω κάτι, το γεγονός ότι χρεώνουμε παραπάνω bandwith, τι κακό έχει? Εκεί κόλλησα λίγο, μπορείτε να μου το εξηγήσετε?
Ευχαριστώ πολύ!


AATON είπε... Best Blogger Tips

*** Irene, παίζει ρόλο στα εξής.
1. Τα περισσότερα sites, δεν είναι δωρεάν, πληρώνονται με το χρόνο, και για ένα ορισμένο αριθμό ΜΒ σε κίνηση. Εάν υπερβεί κάποιος τα MB σε bandwith, τότ ο Hoster tου χρεώνει έξτρα τα παραπάνω που έκανε, και που δεν είναι φθηνά.
2. Στα βλοgs, που είναι βασικά δωρεάν, το Hotlinking δημιουργεί "συμφόρηση" και αργούν να ανοίξουν. Όσο πιο πολλά άτομα έχουν πάρει εικόνες μας απ' ευθείας, τόσο πιο πολύ αργούν να φορτώσουν.
Και στις δυο περιπτώσεις, δεν είναι επιθυμητό το αποτέλεσμα. Ελπίζω να σου έλυσα την απορία (?)


zoyzoy είπε... Best Blogger Tips

Γιαυτό μου εξαφανίστηκε το banneraki μου δάσκαλε??
Α!τους κερατάδες:))

Καλή εβδομάδα να'χεις!


Στράτος Καλλιντζής είπε... Best Blogger Tips

Απλώς "το χειροκρότημα μου στον καλλιτέχνη"!


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next