14 Αυγούστου 2009



10 Η ευτυχία είναι..

Έγραψα στο Tweeter πως, θα ήθελα πολύ αν γινόταν, να βρισκόμουν αύριο κι όλας, στην Ελλάδα. Είναι αλήθεια πως νοστάλγησα να βρεθώ στην πατρίδα. Υπάρχουν όμως σημαντικοί λόγοι που με αναγκάζουν να το αναβάλλω ακόμη μερικούς μήνες. Μου είπε λοιπόν ένας καλός φίλος στο Tweeter, ο @cybereddie,το εξής, και είχε απόλυτο δίκιο:

"@cybereddie: Τελικά Νικόλα , ψάχνουμε αυτό που δεν έχουμε. Μάλλον πρέπει να εκτιμήσουμε καλύτερα, αυτό που έχουμε. Η ευτυχία είναι κάτι το εσωτερικό"
Κάθομαι λοιπόν και αναλογίζομαι, τι είχα και τι έχω, ποιός ήμουν και ποιός είμαι. Ας τα πάρω λοιπόν κάπως από την αρχή. Ενάμιση χρόνο έμεινα στην Ελλάδα όταν χώρισα και έφυγα από Γερμανία. Ο χειρότερος χρόνος της ζωής μου. Σε λίγους μήνες όσα χρήματα είχα μαζί μου τελείωσαν. Πάει και το αμάξι πάνω σε μια κολόνα στην εθνική, μπαίνοντας Αθήνα ένα βράδυ. Παρακάλια για να βρώ κάπου μια δουλειά. Τελικά βρήκα με μέσον, για να παίρνω 630 καθαρά το μήνα δουλεύοντας σαν σκλάβος. Αγόρασα με χίλια βάσσανα ένα σαραβαλάκι, για 600 Ευρώ απο μια φίλη. Ένα Fiat Panda 650 cc. Ξέχναγα συχνά πού το πάρκαρα, και έλεγα Pounto?? Στην ανηφόρα, έξω από το Χέρσο Κιλκίς, έπρεπε να κατέβω και να βαδίζω πλάι του, κρατώντας απλά το τιμόνι, αλλιώς δεν την ανέβαινε. Στην κατηφόρα όμως έπιανε την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 96 χλμ/ώρα. Με έπιανε ζαλάδα, και κάποιες φορές θέλησα να πατήσω φρένο από το φόβο μου, μα ..δεν έπιαναν. Τσιγάρα με δανεικά, έως ότου έρθει ο μισθός, και που σαν ερχόταν, χρώσταγα ήδη περισσότερα. Ποτά και καφέδες; Γουάτ; Ένα κέρασμα κάποιον φίλο; Θα σας πω άλλη φορά. Και μια μέρα, με την βοήθεια και παρακίνηση μιας φίλης, πήρα των οματιών μου, έκλεισα εισιτήριο για Καναδά, και με 24 Ευρώ στην τσέπη, κατέβηκα στο αεροδρόμιο του Τορόντο. Την πρώτη κι όλας εβδομάδα, βρήκα δουλειά σε ένα μικρό μαγαζάκι. Τραγουδούσα 6 ημέρες τη βδομάδα. Μα δεν ήταν γραφτό να κρατήσει πολύ. Τελείωνε η άδεια λειτουργίας του σε έναν μήνα. Με το που έκλεισε, άνοιξε ένα άλλο, το "Ρομέο", όπου και τραγουδάω ακόμη. Γνώρισα την Τζένη, ζούμε μαζί δυό χρόνια τώρα, και που μια μέρα θα την πνίξω tension Κάθομαι λοιπόν και αναρωτιέμαι τα εξής.. Πού ήμουν; πώς ζούσα; τι είχα; που είμαι; πώς ζω; τι έχω; Ναι, είναι αλήθεια. Ζούσα στην ανέχεια και στην μιζέρια. Σε μια χώρα που δεν συμπαθεί εκ πεποιθήσεως τους επαναπατριζόμενους, και που κάνει τα πάντα να τους ξαναστείλει πάλι πίσω. Σε μια χώρα όπου έπεσε φτώχεια και ανέχεια. Μια κατάσταση που χειροτερεύει καθημερινά, μα κανένας δεν το βλέπει πως ήρθε, και πως χτυπάει ήδη την πόρτα του. Ζώ σε ένα διαμέρισμα στον 23ο όροφο, με μεγάλο μπαλκόνι, με πισίνα και γυμναστήριο στον 3ο όροφο, σε μια καθαρή και ήσυχη γειτονιά του Τορόντο. Έχουμε με την Τζένη 3 αυτοκίνητα, ένα BMW735, ένα BMW330, ένα Golf-GT, (το 4ο, ένα BMW535, μου το στραπατσάρισε μια χαμένη ένα βράδυ σε μια διασταύρωση και το πέταξα) και το ταχύπλοο του μπαμπά της, όταν πάμε βόλτα στο εξοχικό, στην λίμνη Round Lake. Και όταν μιλάμε στον Καναδά για λίμνες, βάλτε στο νού σας λίμνες, με μέγεθος όσο η μισή Ελλάδα, για να είστε μέσα. Κερδίζω 800 δολάρια Καναδά την βδομάδα, που μας κάνουν με έναν μικρό υπολογισμό, €550 δηλαδή, σχεδόν όσα έβγαζα στην Ελλάδα σε έναν μήνα σκληρής και ανθυγιεινής δουλειάς. Και να φανταστείς ότι, απλά τραγουδάω 4 βράδια μονάχα, τίποτε άλλο. Και όχι Ελληνικό σύστημα απο χθές μέχρι μεθαύριο.. Από τις 12 το βράδυ, έως τις 4 (το πολύ) το πρωί. Μου λένε συχνά πολλοί φίλοι, ναι ρε Νικόλα, καλά όλα αυτά, μα δεν έχει ζωή εκεί..banyakckp Ίσως να μην έχει την ζωή της Ελλάδας, μα έχει δική του ζωή κάθε κράτος, και δεν παύει να είναι όμορφη, αρκεί να μπορείς να την απολαμβάνεις. Η μόνη ίσως διαφορά, τουλάχιστον για μένα προσωπικά, βρίσκεται σε ένα πράγμα μοναχά, πιστέψτε με.. Στην λέξη "Μπορώ". Στην Ελλάδα, απλά ζείς, προσπαθείς μάλλον να επιβιώσεις, κάνοντας χρέη συνεχώς, ή στερούμενος "την ζωή" για την οποία μου λένε όλοι, δίχως να "μπορείς" να την απολαύσεις. Στον Καναδά ίσως να μην έχεις αυτά που έχει η Ελλάδα, "μπορείς" και ζείς όμως αξιοπρεπώς, δίχως να σου λείπει τίποτε, δίχως να λιμπίζεσαι και να ζηλεύεις τίποτε (αφού μπορείς να το αποκτήσεις εύκολα), δίχως να φοβάσαι να πάς έναν κινηματογράφο κάθε βδομάδα, να φάς έξω με φίλους η την κοπέλα σου τουλάχιστον μια φορά τη βδομάδα και μετά να πάς για ένα ποτό, να πάς να χορέψεις, να κάνεις ένα ταξίδι το μήνα.. Τίποτε άλλο. Λοιπόν φίλε μου Eddie, πραγματικά με έκανες να αναθεωρήσω πολλά. Είδα πως ήμουν κάπου αχάριστος με όσα έχω τώρα, ξεχνώντας πώς ήμουν πριν, και μάλιστα πριν λίγο.. Σ' ευχαριστώ!

"Εάν σε ενδιαφέρουν οι αναρτήσεις μου, έχε υπ' όψη πως μπορείς να εγγραφείς στο RSS feed του Blog. Μπορείς επίσης να κάνεις εγγραφή με email, λαμβάνοντας απ ευθείας κάθε μου ανάρτηση στα Εισερχόμενά σου, κάνοντας εγγραφή στο Newsletter μου Σε ευχαριστώ που με διαβάζεις," Νικόλας




Print this post



Related Posts :



10 σχόλια:

CyberEddie είπε... Best Blogger Tips

Να σαι καλα! Τιμή μου που προκαλώ θετικά συναισθήματα. Τελικά είναι σημαντικό να εκτιμάς ότι έχεις και να βελτιώνεις τη θέση σου.

Κι οτι δεν σου πάει ... άλλαξέ το.


Polykarpos είπε... Best Blogger Tips

Δεν διώχνει τους επαναπατριζόμενους, διώχνει τους πάντες...
έχει θέση και για μένα εκεί; ΛΟΛ

Δεν δέχτηκα το 2004 δουλειά στο Λονδίνο και έχω σκυλομετανιώσει...


Hermes είπε... Best Blogger Tips

Δυστυχώς δε μπορώ παρά να συμφωνήσω, με όλη μου την καρδιά, μαζί σας φίλοι μου.
Η Ελλάδα κάνει τα πάντα για να διώξει τα παιδιά της μακρυά και όσα παραμένουν μαζί της, τα τιμωρεί αντί τους λέει ευχαριστώ.
Τι κρίμα!


zoyzoy είπε... Best Blogger Tips

Νικόλα ωραία τ'αυτοκίνητα το σκάφος τα λεφτά η καρδιά σου είναι γεμάτη?Εσύ αισθάνεσαι άνετα και χαρούμενα?
Εγώ πιστεύω στον αγώνα είναι η ευτυχία με τα πρόσωπα που αγαπάς!
Τα υλικά αγαθά δεν την φέρνουν όταν έχεις τους φίλους σου τ'αγαπημένα σου πρόσωπα και μ'ενα δανεικό καφέ και τσιγάρο νιώθεις ωραία!
Νομίζω αν μου πρόσφεραν όσα χρήματα χρωστάω και περισσότερα για να φύγω απ'την οικογενειά μου δεν θα το'κανα και ας παλεύω γιαυτά όλη μέρα.
Εξαρτάται βέβαια και τι δεσμούς έχεις?
Σ'εχω ακούσει να γράφεις για τον πολυπόθητο γυρισμό και .....
Αξίζουν όλα αυτά για μια παιδική αγκαλιά που χάνεις?

Καλό 2ήμερο να'χεις και ευτυχισμένος πάντα να'σαι!


AATON είπε... Best Blogger Tips

*** Φίλε Eddie, εγώ σε ευχαριστώ, και δεν είναι η πρώτη φορά ))

*** Πολύκαρπε, χίλιοι καλοί χωράνε.

*** Φίλε Πάνο, ξενάκι κι εσυ βλέπω, τουλάχιστον η Σουηδία ανήκει στα πολύ ευνομούμενα κράτη.

*** Ζουζού μου, είμαι Έλληνας. Αυτό σημαίνει πώς πάντα θα μου λείπει το χωριό μου, θα μου λείπουν οι συγγενείς και οι φίλοι μου.
Κάθε φορά όμως που θα επιστρέφω, θα μου λείπει η αξιοπρέπειά μου, και πάλι θα φεύγω, ξανά και ξανά.
Όταν λέμε εμείς οι ξενητεμένοι ότι "η Ελλάδα είναι μάννα αχάριστη που διώχνει τα παιδιά της", πίστευέ μας, ξέρουμε καλά τι λέμε.
Εσυ δεν το καταλαβαίνεις ίσως, γιατί ποτέ δεν χρειάστηκε να φύγεις. Δεν είμαστε όλοι τυχεροί βλέπεις. Την παιδική αγκαλιά, κάνεις τα πάντα αν δεν μπορείς να την χαρείς στην Ελλάδα, να την φέρεις κάποια στιγμή κοντά σου.
Απο την άλλη, το θεωρώ αφόρητη ντροπή και αγανακτώ μέχρι αυτοκτονίας, να μου ζητάει η παιδική αυτή αγκαλιά που λές, να της αγοράσω ένα δώρο, ένα ρούχο, κάτι έστω, και να μην έχω να της το πάρω γιατί χρωστάω παντού και να πρέπει να δανειστώ απο άλλους για να το κάνω.
Αν οι φίλοι σε κεράσουν μία, δύο και τρείς, την τέταρτη θα σου γυρίσουν την πλάτη, όχι γιατί παύουν να είναι φίλοι, αλλά γιατί κι αυτοί δυσκολεύονται. Οι συγγενείς θα στην γυρίσουν την πλάτη απο την δεύτερη φορά κι όλας.
Ζουζού μου, αυτά που λέω είναι πικρά μεν, μα άκρως αληθινά, πίστεψέ με.
Κι εσυ να σαι πάντα ευτυχισμένη Ζουζού μου.


Το Θολό Τοπίο είπε... Best Blogger Tips

Νίκο τίποτα δεν έχει αλλάξει.και πάμε πρός το χειρότερο,ελπίζοντας σ`ένα καλύτερο αύριο απλά για να παραμυθιαζόμαστε και ν`αντέχουμε την μιζέρια που ζούμε.Σε ζηλεύω καλοπροαίρετα.Κάτσε εκεί που είσαι.Ούτε ζωή δεν έχει η Ελλάδα.Κάποτε ίσως.Μας την πήρανε κι αυτή.


VaD είπε... Best Blogger Tips

Γειά σου καπετάνιε μου με τις αλήθειες σου!Στείλε μου μια ΒΜW καταδώ αν σου περισσεύει:))
Αλλά άσε καλύτερα,θα με γδάρουνε στη φορολογία,χώρια που δε χορταίνει βενζίνη!Σε μια χώρα όπου βενζίνη και νερό έχουν την ίδια τιμή!Κάτσε εκεί που είσαι!Οξω,όξω,ας ειναι και Σουδάν!

Χρόνια πολλά,ρεεεεεε....


AATON είπε... Best Blogger Tips

*** Θολό τοπίο, ξέρω πως λές αλήθεια. Απο τις ειδήσεις επίσης, το 1/10 να είναι αλήθεια, φτάνει να πεισθεί κάποιος ότι η Ελλάδα είναι πραγματικά ο επίγειος παράδεισος των κάθε λογής παρανόμων, ή ας το πάρω αλλιώς, η επίγεια κόλαση των τίμιων πολιτών.

*** Βασσίλη, έλα Καναδά και θα σου πάρω μια δώρο, και δεν καίει πάνω απο 10 λίτρα στα 100, μην ακούς τι λένε μερικοί για να σε πείσουν να αγοράσεις ένα των 1600cc. Αυτά καίνε πολύ περισσότερο, άκου τι σου λέω.
Για την τιμή της βενζίνης που λές, πραγματικά στην Ελλάδα είναι διπλάσια απο εδώ. Όταν ευρώ/καναδέζικο δολάριο έχουν αναλογία €1 = $1,50 και εδώ η βενζίνη έχει 0.96 σέντ, καταλαβαίνεις την διαφορά όντως. Λοιπόν, θα έρθω Σουδάν, ετοίμασε καφέ.

Χρόνια πολλά σε όλους σας ανεξαιρέτως


Eva Neocleous είπε... Best Blogger Tips

Νικόλα,δύσκολο να μιλήσει κανείς για αντικειμενικά κριτήρια μέτρησης της ευτυχίας.
Δύσκολο και να την ορίσει, καθώς, κατά τη γνώμη μου, είναι σε μεγάλο βαθμό υποκειμενική υπόθεση για τον κάθε άνθρωπο.
Για άλλους ταυτίζεται με την ευζωία,την καλοπέραση,τα καταναλωτικά αγαθά.Μετριέται με ανέσεις,πολυτέλεια κ.λπ.
Για άλλους συνδέεται με την ποιότητα ζωής που έχει να κάνει με αξιοπρεπή επιβίωση,αξιοπρεπή εργασία,προσφορά στα κοινά.Άλλοι ακόμα την συνδέουν με το να υπηρετεί κανείς υψηλούς στόχους και να επιδιώκει συνεχώς την πνευματική του βελτίωση.
Για άλλους πάλι, παραπέμπει σε πολύ απλά, καθημερινά, αλλά τόσο σημαντικά πράγματα.
Να έχει κάποιος αγαπημένους ανθρώπους κοντά του, να αισθάνεται αποδοχή και αγάπη,να τα΄χει καλά με τον εαυτό του, να αισθάνεται πληρότητα στη ζωή του.
Μπορεί να είναι όλα τούτα, μπορεί ένα ή κανένα απ΄αυτά...Είναι τόσο σχετικά όλα.
Αυτό που ο καθένας εισπράττει και νιώθει είναι το πιο σημαντικό.
Και προ πάντων να είναι δεκτικός και να αντικρίζει θετικά τη ζωή, με τις όποιες δυσκολίες της.
Να΄σαι καλά και πάντα ευτυχισμένος!
Την καλημέρα μου


Dorothea είπε... Best Blogger Tips

δεν ζω στην ελλάδα αλλά οσο καιρο ζουσα εκει ημουν ευτυχισμενη με λιγα αλλα σημαντικα. αν πηγαινα πισω παλι καλα θα ημουν το ξερω.

φτωχος δεν ειναι αυτος που εχει λιγα αλλα αυτος που θελει πολλα.


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next