26 Ιουλίου 2009



11 Πατρίδα μ' ξαν πατρίδα μ'..

Επισκέφθηκα το blog του φίλου μου Παλαλού. Περιδιαβαίνοντάς το, είδα μια λίστα απο Ποντιακά ιστολόγια και σελίδες. Επισκέφθηκα κάποια απο αυτά. Σε ένα απ' αυτά, στο "Καπνοχώρι" πιο συγκεκριμένα, βρήκα ένα video, με ένα τραγούδι πολύ συγκινητικό (τουλάχιστον για μένα), ένα τραγούδι που μου φέρνει πάντοτε δάκρυα στα μάτια, και έναν κόμπο στο λαιμό κάθε φορά που το τραγουδάω παίζοντας την λύρα μου, και που χρόνια τώρα έψαχνα παντού να το βρώ, στην πρώτη του εκτέλεση. Θα σας το αφιερώσω, κάνοντας και την σχετική μετάφραση, ώστε να καταλάβετε όσοι δεν γνωρίζετε την γλώσσα, τι λέει. Ακούστε το και διαβάστε τα λόγια απο κάτω..
Και πάντα θυμούμαι και πονώ...........Πάντα θυμάμαι και πονώ τη πατρίδας τον τόπον...........της πατρίδας τον τόπο ο νούς ιμ επέμνεν εκεί...........Ο νούς μου έμεινε εκεί κι αδά έν το κορμόπο μ'...........και εδώ είναι το κορμί μου Πατρίδαμ ξαν πατρίδα μ'...........Πατρίδα και ξανά πατρίδα μου άλλο εσέν ξάι κ' είδα...........άλλο δεν σε ξανά είδα ας επάτνα τα χώματας...........ας πατούσα τα χώματά σου κι εκεί την ψήμ εφήνα...........κι άφηνα εκεί την ψυχή μου Τα δέκραιμ τρέχνε σο κατσί μ'...........Τα δάκρυα τρέχουν στο πρόσωπό μου και λύετ' η καρδία μ'...........και παραλύει η καρδιά μου σ΄έρημον την πατρίδα μου...........στην έρημη πατρίδα μου κ' ευρίγουμαι καμίαν...........ποτέ δεν θα βρεθώ Πατρίδαμ ξαν πατρίδαμ άλλο εσέν ξάι κ' είδα ας επάτνα τα χώματας κι εκεί την ψήμ εφήνα Αν αποθάνω θάψτε με...........όταν πεθάνω θάψτε με ση θάλασσας το γούμιν...........στον βυθό της θάλασσας ας κρούει ταλκάν...........ας χτυπάει κύμα, και πέρ και μέν...........και να πάρει κι εμένα και στείλ μεν σο Σοχούμιν...........να με στείλει στο Σοχούμ Πατρίδαμ ξαν πατρίδαμ άλλο εσέν ξάι κ' είδα ας επάτνα τα χώματας κι εκεί την ψήμ εφήνα
"Εάν σε ενδιαφέρουν οι αναρτήσεις μου, έχε υπ' όψη πως μπορείς να εγγραφείς στο RSS feed του Blog. Μπορείς επίσης να κάνεις εγγραφή με email, λαμβάνοντας απ ευθείας κάθε μου ανάρτηση στα Εισερχόμενά σου, κάνοντας εγγραφή στο Newsletter μου Σε ευχαριστώ που με διαβάζεις," Νικόλας Related Links http://palalos.blogspot.com/ http://kapnohori.blogspot.com/




Print this post



Related Posts :



11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε... Best Blogger Tips

Niko teleio htan bravo!!!!!!!!!
Maria....


VaD είπε... Best Blogger Tips

Πολύ καημό βγαζει,ρε Νικόλα!

Καλημέρα....


Dorothea είπε... Best Blogger Tips

Νίκο καλημέρα και καλή εβδομάδα!


zoyzoy είπε... Best Blogger Tips

Πώς να μη σε πιάνουν δάκρυα μ'αυτή την μουσική και τα λόγια!
Αχχχχχχ!(να ξαλαφρώσω βρε Νίκο με μαύρισες!!)


AATON είπε... Best Blogger Tips

Γειά σου Μαράκι

Βασίλη μου, για χαμένες πατρίδες μιλάει, τι άλλο να έβγαζε

Επίσης και σε σένα Ντόρα, ευχαριστώ

Ζουζού, σε ευχαριστώ που το άκουσες


Palalos είπε... Best Blogger Tips

το κακό είναι πως ακόμα και τώρα, κάποιοι όχι απλά δεν καταλαβαίνουν, αλλά σκόπιμα, κΡύβουν την αλήθεια..ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΚΡΥΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ? οσο ακόμα θα υπάρχουν τραγούδια , θα θυμόμαστε και θα δακρύζουμε, και θα νοσταλγούμε τα μέρη που με το ζόρι έδιωξαν τους πρόγονούς μας...


ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ είπε... Best Blogger Tips

Έχει Ψυχή όπως και πολλά άλλα ποντιακά τραγούδια...

Καλημέρες Νικόλα


Eva Neocleous είπε... Best Blogger Tips

Συγκλονιστικό τραγούδι!
Πόνος ψυχής και απέραντη οδύνη για τον ξεριζωμό και τις Χαμένες Πατρίδες.Για το έγκλημα που συντελέστηκε, για τα όσα ακολούθησαν, για τον καημό των Ποντίων και όσων άλλων δοκιμάστηκαν τότε και αργότερα(Κύπρος 1974).


aris53m είπε... Best Blogger Tips

Άλλον ένα με τον Θυμίκαν. (true story)

Ο Θυμίκας τα κρασία πολλά εγάπανεν. Μίαν ημέραν έπιεν έπιεν τα κρασία έεντον στουπί. Σκούται πάει σο μαγαζίν (μπακάλικο)τη μπαρμπά Κοσμά. Εσυρεν τα λάμπας τη πετρελαίου απά δα τα βελόνια ντο ντιζεύνε τα καπνά απ' εκεί ουλ ετσάκωσεν απές σο μαγαζίν.
Λέα τον ο μπαρμπά Κοσμάς, Θυμίκα αούτα ποίος θα πλερώνατα? Εκλώστεν ο Θυμίακς και λέα τον, ΓΡΑΨΟΝ ΑΤΑ ΓΡΑΨΟΝ ΑΤΑ. Ο μπαρμπά Κοσμάς εφοέθεν ο Θυμίκας κι έχ παρόπα να πληρώνει τα ζημίας και λέα τον, Θυμίκα εμείς άλλο κι γράφτωμεν.

Θυμίκας: Κι άλλο καλλίον. :)


aris53m είπε... Best Blogger Tips

@ Eva:

documentary τη Παπαχελά για τα χαμένα πατρίδας. It requires high bandwidth connection.

http://blip.tv/file/1809194


Eva Neocleous είπε... Best Blogger Tips

@aris53m,
δες το δίστιχο του Μόντη:
"Δώσ΄του γυρόγ κουβάρκα η ανέμη
δώσ΄του τζαι κουβαλούσιν οι ανέμοι."


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next