23 Μαρτίου 2009



16 Γιατί;

Βρίσκομαι πάνω από δύο χρόνια στο Τορόντο. Σχεδόν δύο χρόνια τραγουδάω στο ίδιο μαγαζί, και σε όλο αυτό το διάστημα, παίζω "και" ποντιακή λύρα, κάνοντας ένα μικρό δεκάλεπτο ποντιακό πρόγραμμα. Έχω να πω λοιπόν τα εξής. Στα δύο αυτά χρόνια, δεν υπήρξε ούτε μία φορά, να μη δω, έστω ένα βράδυ, δυσανασχετημένες φάτσες ανθρώπων, που μόλις ακούν τον ήχο της λύρας, να δείχνουν με κάθε τρόπο την δυσαρέσκειά τους, γιατί θέλουν να ακούνε λέει, μόνο κλαρίνο. Κάποιοι μάλιστα, πληρώνουν επιδεικτικά, και σηκώνονται και φεύγουν. Γιατί ορέ Έλληνες; Ελλάδα είναι μόνο η Θεσσαλία; μόνο η Ήπειρος; ή, μόνο η Πελοπόννησος; Σε ποιούς γυρνάτε την πλάτη; σε ποιούς δείχνετε ξινισμένα μούτρα; στα νέα παιδιά που σηκώνονται με λαχτάρα και χορεύουν; Στα παιδιά σας; τους γυρνάτε την πλάτη; Στο ελληνικότατο και αρχαίο συνάμα μουσικό όργανο, την λύρα; Μόνο το ξενόφερτο κλαρίνο θαρρείτε πως υπάρχει πάνω στη γή, και τίποτε άλλο; Εμείς γιατί δεν σηκωνόμαστε να φύγουμε στο άκουσμά του; Γιατί πιανόμαστε από το ...μαντήλι σας (γιατί εσείς δεν πιάνετε το χέρι κανενός βλέπεις..) και χορεύουμε παρέα σας; Ελάτε κι εσείς, χορέψτε μαζί μας, κρατήστε το χέρι μας και ελάτε.. και κανένας δεν θα γελάσει μαζί σας αν δεν ξέρετε τα βήματα, ίσα ίσα, θα χαρεί που προσπαθείτε. Μα εσείς, μας γυρνάτε την πλάτη, σαν σε ξένους. Γυρνάτε την πλάτη σε ποιούς; στην ιστορία μας που είναι πάνω απο τέσσερις χιλιάδες χρόνια; στον πολιτισμό που κουβαλούσαμε απο την αρχαιότητα; στα βασανιστήρια της φυλής μας; στον ξεριζωμό μας; στα τραγούδια μας που μιλάνε για αγάπη, πόνο, νοσταλγία, δάκρυα; Γιατί; ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ...Ντροπή σας... Να σηκώνεστε και να φεύγετε, λές και δεν μπορείτε να χαλαλίσετε δέκα λεπτά σ' αυτούς που αγαπάνε την μουσική και τους χορούς μας. Όλα δικά σας, αχάριστοι.. αχάριστοι, που δεν δίνετε ούτε του αγγέλου σας νερό.. Δεν είναι μονάχα θυμός αυτό που νοιώθω, είναι και πίκρα..πολύ μεγάλη πίκρα.. Πίκρα, και ένα αναπάντητο γιατί!




Print this post



Related Posts :



16 σχόλια:

παλαλός είπε... Best Blogger Tips

Νίκο, είναι θέμα πολιτισμού και παιδείας...να χαίρεσαι όταν βλέπεις να εκφράζονται δυσάρεστα…διότι έτσι ανακαλύπτεις ποιοί είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ με ΠΑΙΔΕΙΑ και ποιοι απλοί καταναλωτές της υποκουλτούρας...

Χρόνια τώρα η προπαγάνδα για υποβάθμιση του Ποντιακού στοιχείου και η ταμπέλα της γραφικότητας που προσδίδουν στους Πόντιους, δεν είναι τίποτα άλλο παρά το αποτέλεσμα της πολιτικής αφανισμού κάθε στοιχείου που θα θυμίζει την ιστορία και τον πολιτισμό μας...(…)

Ας είναι, μακάρι να ήξεραν πόσο βαθιά νυχτωμένοι είναι...


MOLEMOU είπε... Best Blogger Tips

NA PO ALI8EIA DEN AKOUGA PONTIAKA ,PES DEN ETIXE DEN TO EPIDIOKSA DEN KSERO ALLA OTAN DIABASA EDOhttp://jparalias.blogspot.com/2009/02/5_16.html KAI MPIKA STIS SELIDES AKOUO AN KAI DEN TA KATALABENO-KALHMERA


kaliteros είπε... Best Blogger Tips

Νίκο, στη δουλειά που κάνεις, τι άτομα νομίζεις οτι θα έρθουν να σε ακούσουν??? (και καλώς ή κακώς πρέπει να τραγουδάς αυτά που θέλουν τα αυτιά των προβάτων να ακούσουν).
Το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό στους χώρους που εργάζεσαι. Για I.Q και παιδεία δεν το συζητάμε καν.
Η λύρα εκτός απο διάφορες τοπικές εκδηλώσεις πρέπει να ακούγεται σε αίθουσες θεάτρων και σε μέγαρα μουσικής (εκεί μόνο θα εκτιμηθεί).
Πάντως πολύ πίκρα βγάζεις στις τελευταίες σου αναρτήσεις και νομίζω οτι "φθήνεις" σιγα-σιγά (και απο άποψη αναρτήσεων και απο άποψη σχολιασμου/απαντήσεων των σχολίων μας). ΚΑΤΙ ΣΕ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙ.


~ΕΚAΤΗ~ ...φως και παλι φως η ψυχη που μαχεται... είπε... Best Blogger Tips

Επειδή είμαι Πόντια κι εγώ...ένα θα σου πώ Νίκο...,άσε να δυσανασχετούν...εσύ να παίζεις τα υπέροχα τραγούδια μας και άσε τους άλλους να θέλουν κλαρίνα και ζουρνάδες!!!Την καλησπέρα μου!


Edelweiss ✿ είπε... Best Blogger Tips

Λατρεύω τη Λύρα..αν και δεν είμαι ποντια Νικόλα,έχω πολλούς φίλους και συγγενεις..πριν ενα μηνα περίπου βρέθηκα σ'εναν ποντιακό χορό..μου έκανε μεγάλη εντύπωση το πόσο δεμένοι είναι μεταξύ τους και το δείχνανε πολύ έντονα στο χορό τους!
Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσα να ακούω κάθε μέρα ποντιακά..αλλά πιστεύω ότι δεν θα με χαλούσε αν σε κάποιο μαγαζί που θα ήμουν το πρόγραμμα του περιελάμβανε και κάποια ποντιακά κομμάτια..ασε που θεωρώ ότι δεν έχω ακούσει ομορφότερο τραγούδι απ'αυτο..

Όταν γερά η μάνα και άλλο κε πορεί
Ατότε θέλ' βοήθειαν, ατότε θέλ' ζωήν
Ατότε θέλ' ζωήν
Κι όταν θα έρτε η ώρα και άλλο κι θα ζει
Αμαν κ' ευτας το χρέος σοις θα καίεται η ψύ σ'

Η μάνα εν κρύο νερόν και σο ποτήρ' κε μπαίν'
Η μάνα να μη ίνεται, η μάνα να μη εν
Η μάνα να μη εν

Η μάνα εν βράχος, η μάνα εν ρασίν
Σον δύσκολον την ώρα σ', μανίτσα θα τσαείς
Μανίτσα θα τσαείς
Η μάνα εν το στήριγμαν, τη χαράς το κλαδί
τ' ατηνές η εγάπη κε βρίεται ση γην

Η μάνα εν κρύο νερόν...

Θα δεβαίνε τα χρόνεα, θα γέρουμε και μεις
Ατά είναι με τη σειρά κι θα γλυτών' κανείς
κι θα γλυτών' κανείς
και ολ' πρέπ' να εξέρουμε σ' αούτο την ζωήν
χωρίς τη μάνας την ευχήν κανείς κε λέπ' χαΐρ'

Η μάνα εν κρύο νερόν...

Πέτρος Γαϊτάνος

Το έχει τραγουδήσει κι ο Καζαντζίδης αλλα μ'αρεσει πολύ απο τον Γαιτάνο.

Καή σου μέρα :)


Edelweiss ✿ είπε... Best Blogger Tips

Καλή σου μέρα..πιο πάνω το "λ" έκανε φτερά!


NANTIA-BAD RELIGION 7 είπε... Best Blogger Tips

άν πράγματι φέρονται έτσι,τότε είναι κατά λάθος Έλληνες δεν εξηγείται διαφορετικά!!
Καλό και το κλαρίνο όμως η λύρα είναι άλλο πράγμα.
Κι εμείς στην Κύπρο την τιμάμαι δεόντως!


JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε... Best Blogger Tips

KAΛΗΣΠΕΡΑ.ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΡΟΠΗ ΝΑ ΓΥΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΕΛΙΚΑ ΑΝ ΝΙΩΘΟΥΝ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΙΣΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΡΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑ .ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.


zoyzoy είπε... Best Blogger Tips

Ντρέπομαι που θα το πω μα και'γω όταν άκουγα Κρητικά τραγούδια ένοιωθα δυσφορία δεν μπορούσα πάνω από 1-2να ακούσω.Οταν όμως γνώρισα την νοοτροπία των Κρητικών και άκουσα την λύρα μπορώ να σου πω ότι έγινα θερμή ακροάτρια αυτών.Νομίζω πως φταίει η άγνοια ίσως και ο ρατσισμός που έχουν ορισμένοι για κάποια διαμερίσματα.
Ασφαλώς και πρέπει να υποστηρίζουμε την ιστορία μας και αν μη τι άλλο τα παραδοσιακά μας μουσικά όργανα!!
Καλό βράδυ!!


maria είπε... Best Blogger Tips

εσυ όμως εκει ε;
δεν πτοείσαι!
10 λεπτα αλλά ακατέβατα! χαχα μπραβο...
ετσι μωρε ειναι αν τους ρωτουσες κ τους ελεγες: εχουμε κ φιλους ποντιους εδω στην παρεα να παιξουμε κ γιαυτους τους ξενητεμένους;
θαλεγαν "αντε παιξε..."
τωρα που δεν τους ρωτας... τους πιανει ο παιδικός εγωισμος(αυτά τα σκοτωνουν μικρά με το σαβουαβρ βιβρ στη γαλλια ) και αρχιζουν τις αγένιες και ... "δε θελω" "εγω θα φύγω""τιναι αυτά ωρε;" κτλ
μια οπτικη γωνία (πάντα με χιούμορ) ειναι αυτη
αλλη οπτική γωνία λέει οτι εγω πχ δεν αντεχω τη ροκ μουσικη ούτε τη ντισκο... την εχω ανεχτεί πολλές φορές όμως για την παρέα και όχι μόνο(βλεπεις γεννηθηκα στη γαλλία τρομαρα μου)
και εχω να πω οτι κυριως σε κατασταση κεφιου τρως δύσκολούτσικο ξενερωμα αν ξαφνικα σου το γυρίσουν σε μουσικη που δε μιλαει μεσα σου κ πρεπει να επιστρατευσεις λογικη ευγενια ανοχες αντοχες κτλ...πανω λοιπον στην τόσο αυθορμητη στιγμη ποτου χαλαρωσης και διασκέδασης έχουν γίνει οι πιο τρελοι καβγαδες ως γνωστων... δεν αυτοελεγχεσαι ευκολα...ο εγωισμος και τα νευρα του ελληνα ειδικά ε; δυσκολο... αλλά αυτα φέρνουν και το παθος που μας κάνει ξεχωριστους σε άλλες περιπτωσεις.
Ύπάρχουν και άλλες οπτικές γωνίες ...αλλά πολλά ειπα ...
μμμμμακια!!


Μιχάλης είπε... Best Blogger Tips

Ἐδῶ ἰσχύει ἐπίσης τό ἴδιο ἀκριβῶς σχόλιο πού ἔβαλα στήν καταχώρησή σου «Φτάνει ἀρκετά».
Καληνύχτα γιά τήν Ἑλλάδα, Καλημέρα γιά τούς Καναδούς.


Ελευθερία είπε... Best Blogger Tips

Ειμαστε καλα φευγουν μολις ακουσουν λυρα! καλα ολοι ειναι βουνισιοι???και η λυρα δεν ανηκει στα ελληνικα ακουσματα.Ισως επειδη ειμαι κρητικια μ'αρεσουν τα ποντιακα και ας μην τα καταλαβαινω τι λενε.Ομως στη μουσικη δεν παιζει ρολο η λεξη.Φιλια απο ελαντα.


VaD είπε... Best Blogger Tips

Eκάεν και το Τσαμπασιν,γιαβριμ τιδέν κι επέμνε...

Να λελεβω το μάτε σ'!!!

Ποντιος δεν ειμαι,αλλά γιατί να μην ακούσω και λίγο;


Γιάννης Παππάς είπε... Best Blogger Tips

Γειά σου Νικόλα πόντιε
έχεις απόλυτο δίκαιο
καλη σου νύχτα


AATON είπε... Best Blogger Tips

**Παλαλέ μου, δεν σβήνεται η ιστορία μας. Δεν μπόρεσαν οι Τούρκοι τόσους αιώνες, ποιός νομίζει πως θα το μπορέσει;
Την αγάπη μου "ψύ 'μ"

**Νικόλα μου, είσαι ψυχάρα ρε συ.. πολύ σ' αγαπάω ρε φίλε, μα την αλήθεια στο λέω, παλιο-Τρικαλινέ :-)

**Καλύτερε, κάτι με βασανίζει έ;
Αρχίζω και πιστεύω πως δεν είσαι τόσο "απλό" άτομο όσο θέλεις να αφήνεις να φανεί.
Ξέρεις πολλά πιστεύω, μα τα κρύβεις επιμελλώς.
Ναι, και δεν είναι κάτι, μα πολλά.
Το "Ενός κακού μύρια έπονται" σίγουρα το θυμάσαι, κάτι τέτοιο λοιπόν, και μιλάω για την ζωή μου την ίδια, όχι για το blog.
Σ' ευχαριστώ πάντως που αφήνεις κι εσυ τα ίχνη σου κάθε φορά, με τιμάει ιδιαίτερα, και χαίρομαι επίσης που με έβγαλες "λάθος" όπως είχα ευχηθεί στην αρχή της γνωριμίας μας.
Να είσαι πάντα καλά

**Εκάτη; δεν το ήξερα πως είσαι τ' εμέτερον, χαίρομαι που το μαθαίνω, φιλιά

**Edelweiss, χαίρομαι που σου αρέσουν. Ναι, οι χοροί μας είναι μικτοί και δημοκρατικοί, δίνοντας στη γυναίκα ίση αξία και ρόλο στο χορό. Δεν είναι "μόνο" για άντρες, ούτε κοκινίζουμε αν μας πιάσουν το χέρι για να βαστάμε μαντήλια και τραπεζομάντηλα.
Το τραγούδι που λές, είναι σαν εθνικός ύμνος για τους πόντιους, που την μάννα την θεωρούν άγιο πρόσωπο, δίχως να υποβιβάζουν στο παραμικρό την αξία και τον ρόλο του πατέρα.

**Νάντια, κι όμως έτσι φέρονται καλό μου, πίστεψέ με, δεν υπερέβαλα στιγμή. Φιλιά

**Σκρουτζάκο φίλε μου, ξέρεις τι μου αρέσει σε σένα; πως, ακόμη και πικραμένος να 'σαι, πάντα θα βρείς να πείς έναν καλό λόγο. Ποτέ δεν σε είδα να γράψεις κάτι χολωμένα.. Σε ζηλέυω ώρες ώρες, πίστεψέ με. Την αγάπη μου φίλε μου, πάντα να μείνεις έτσι..

**Ζουζού μου, δεν έχει να κάνει χαρά μου με υποστήριξη, μα με σεβασμό. Σεβασμό στην ιστορία, σεβασμό στα πρόσωπα, σεβασμό στην παράδοση, σεβασμό στην επιθυμία κάποιων να ακούσουν κάτι που αγαπάνε, καταλαβαίνουν και νοιώθουν.. Φιλιά

**Μαράκι μου, δεν πιάνουν οι ευγένειες σε άξεστους, όπως πολύ σωστά τους φωτογράφισε ο φίλος μας ο Καλύτερος". Δεν θα καταλάβουν τι τους λές, όπως κι αν το πείς.
Και, μου αρέσει που γράφεις "χορταστικά σχόλια"..φιλάκια :-)

**Σε ευχαριστώ Μιχάλη, ναι, ταιριάζει όντως.

**Ελευθερία μου, καλώς σε. Κρητικά και ποντιακά, είναι πρώτα ξαδερφάκια.. μην το ξεχνάς
Τα φιλιά μου σε σένα και στην όμορφη Κρήτη.

**Βασίλη, βλέπω τα μιλάς μια χαρά, να λελέβω σε!

**Γιάννη, καλό σου βράδυ φίλε μου, σ' ευχαριστώ που ποτέ δεν βαριέσαι να γράψεις δυό λόγια. Την αγάπη μου.

Βρήκα σε σάς, αρκετούς υποστηρικτές της ποντιακής μουσικής σήμερα, και χαίρομαι ιδιαίτερα.
Να είστε πάντα καλά, όπου κι αν ζείτε..


~ΕΚAΤΗ~ ...φως και παλι φως η ψυχη που μαχεται... είπε... Best Blogger Tips

Πόντιος και με έναν ομάτ πουλόπο'μ!!!!Και είμαστε η μοναδική Ελληνική φυλή που μέχρι και σήμερα κρατάμε γερά τα έθιμά μας!!!


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next