17 Μαρτίου 2009



22 Πόσο δύσκολο είναι;

Πάντα αναρωτιόμουν, πόσο δύσκολο είναι να είναι κάποιος δικαστής, και να κρίνει δίκαια. Πολλές φορές το θεωρούσα σαν κάτι απλό. Έχεις απλά τα στοιχεία μπροστά σου, κρίνεις ανάλογα. Μέχρι που μου συνέβη προσωπικά κάτι, και άλλαξα ριζικά τα πιστεύω μου. Στην Γερμανία, οδηγούσα Ταξί κάποιες ημέρες που είχα χρόνο ελεύθερο. Για προορισμούς σε άλλες πόλεις, χρησιμοποιούσα το GPS μου, εγκατεστημένο σε ένα Palm που είχα, και τοποθετημένο στο τζάμι της Μερσέντες. Μιά μέρα, είπα σε μια φίλη, την Ράνια που έμενε σε ένα γειτονικό χωριό και μας καλούσε συχνά να την πάμε εδω κι εκεί, όπου είχε δουλειά, πως θα της ζητήσω μια χάρη στα κοντά, να ξέρει. Ότι θέλεις Νίκο, μου είπε, δίχως καν να με ρωτήσει τι ήθελα. Πέρασε μια εβδομάδα λοιπόν, και εγω άδειος, το τονίζω, άδειος, επιστρέφω απο το Μόναχο, όπου είχα αφήσει κάποια κυρία. Στο δρόμο, πρίν φτάσω στην πόλη μου, συναντήθηκα με μια συνάδελφο απο την ίδια εταιρεία, η οποία πήγαινε πρός το Μόναχο. Δεν πέρασαν 3 λεπτά, και χτυπάει το τηλέφωνο. Ήταν η αφεντικίνα. Νίκο; Που βρίσκεσαι; Φτάνω σε πέντε λεπτά, της απάντησα. Και ποιόν έχεις μέσα στο ταξί; Απόρησα..Κανέναν, μόνος είμαι, ποιόν να έχω; Έλα απο το γραφείο σε παρακαλώ...πήγα..και μου λέει, Η Μαρία μου τηλεφώνησε, και μου είπε πως δεν ήσουν μόνος σου Σύλβια, την Μαρία την συνάντησα λίγο πρίν μου πάρεις εσυ, και λίγο έξω απο την πόλη, μα "ήμουν μόνος" στο αμάξι, δεν είχα κανέναν άλλο μέσα. Όχι Νίκο, δεν μπορεί η Μαρία να παραείδε, είχες και μάλιστα, ήταν η Ράνια. Πάγωσα..μα τι μαλ..ρε καλή μου, ρε χρυσή μου, μόνος ήμουν; ΝΟ! είχες μέσα την Ράνια. Θα απορήσετε τώρα, γιατί να την πειράξει, εάν όντως είχα μέσα την Ράνια η όχι. Απλό. Εάν ήταν η Ράνια, σήμαινε πως, πήρε σε μένα τηλέφωνο να την πάρω ενώ επέστρεφα μιας και ήταν στο δρόμο μου, και έβαλα τα χρήματα στην τσέπη μου, μιας και δεν φαινόταν διαφορά στα χιλιόμετρα. Άρα κλέβω την εταιρεία. Εάν θέλεις να με πείσεις, μου είπε με δισπιστία, πάρε αμέσως την Ράνια τηλέφωνο μπροστά μου, και με ανοιχτή ακρόαση παρακαλώ, και θα μιλάτε Γερμανικά να καταλαβαίνω τι λέτε. Συμφωνείς; Μα και φυσικά, αφού ήμουν αθώος, συμφώνησα. και αμέσως κάλεσα την Ράνια. Ράνια; ο Νίκος είμαι, σε παρακαλώ, έχουμε με την Σύλβια την αφεντικίνα μου μια διαφωνία, θα σε ρωτήσω κάποια πράγματα και σε παρακαλώ, να πείς απλά την πάσα αλήθεια, εντάξει; Έλα Νίκο, εντάξει.. Πού είσαι τώρα; Μετά απο μικρή παύση, λέει: Στο Geretsried (στην πόλη ΜΟΥ) Δεν είσαι σπίτι δηλαδή; ρώτησα πανικόβλητος..αφού την άκουγα αγουροξυπνημένη και καταλάβαινα πως ήταν σπίτι, και μόλις είχε πεί το πρώτο ψέμμα.. Όχι, στο...μαγαζί είμαι.. Και πώς ήρθες στο μαγαζί; Με ταξί.. ξαναλέει Με ποιόν ταξιτζή; Με σένα... Ρε Ράνια; αλήθεια σου είπα να πεις, όχι να απαγγείλεις μυθιστόρημα.. Παίρνει το ακουστικό η Σύλβια, και τις ξανακάνει τις ίδιες ερωτήσεις, παίρνοντας ξανά τις ίδιες απαντήσεις. Νίκο; τι έχεις να πείς τώρα; Ότι είμαι αθώος, ότι και να σκεφτείς Σύλβια Ναι ε; Κι όμως, ακούγομαι σαν ηλίθιος, το ξέρω, μα είναι η πάσα αλήθεια, και να πείς τη Μαρία να αλλάξει γυαλιά. Γιατί; μια χαρά είναι τα γυαλιά της. Λάθος κάνεις. Εάν τα γυρίσεις ανάποδα, μπορεί να βλέπεις το φεγγάρι δίπλα σου, μα σε κοντινή απόσταση βλέπεις φαντάσματα. Λυπάμαι, μα οι αποδείξεις άλλα μου λένε, οπότε απολύεσαι. Οκ.. Απολύομαι, κανένα πρόβλημα, μα επειδή δεν θέλω να μου κολλήσετε καμιά ρετσινιά δίχως λόγο, κάνε μου τώρα εσύ μια χάρη. Ποια; Μπές μες το αμάξι, και έλα μαζί μου μέχρι το μαγαζί της Ράνιας. Ήρθε, σίγουρη για την ενοχή μου, απλά για να εδραιώσει την νίκη της. Στο μαγαζί ήταν οι γονείς της Ράνιας, όχι η ίδια όμως. Όταν τους ρωτήσαμε που είναι η Ράνια, μας απάντησαν απολογητικά.."σπίτι, κοιμάται.." Πρώτη μικρή νίκη για μένα. Ξαναμπές στο αμάξι Σύλβια, θα πάμε τώρα στο σπίτι της Ράνιας. Ξαναμπήκε και με άφησε να την οδηγήσω εκεί. Χτυπήσαμε το κουδούνι, και μας άνοιξε μια μισοκοιμισμένη Ράνια, κοιτώντας μας με απορία.. Ράνια, τις λέει η Σύλβια, αφού είσαι σπίτι, γιατί μου είπες πως είσαι στο μαγαζί; Ε....να...κόμπλαρα, δεν ήξερα τι να πω, κοιμόμουν και..μες τον ύπνο μου... Μα αφού ο Νίκος σου είπε εξ αρχής να πεις απλά την αλήθεια... Νόμιζα πως θα ήταν καλό αν έλεγα πως με έφερε κάτω..δεν ξέρω, πάντως, οκ, δεν τον είδα απο χτες τον Νίκο, είπα ψέμματα, συγνώμη. Το ξέρεις πως τον είχα απολύσει λίγη ώρα πριν, εξ αιτίας σου; Δεν το ήξερα, λυπάμαι που ήμουν αιτία..μα δεν φταίει. Μην τα πολυλογώ, έμεινα να δουλεύω, με καθαρό πλέον "ποινικό μητρώο", και μια Σύλβια εντελώς αλλαγμένη, μια Μαρία με κατεβασμένα αφτιά όταν με έβλεπε, που πέρασε το GPS για το κεφάλι της Ράνιας, παρ' όλο το πάχος των τηλεσκοπίων που φορούσε με καμάρι, και μια Ράνια όλο ενοχές και πικραμένα χαμόγελα για την παρ' ολίγον ζημιά που θα πάθαινα.. Καθόμουν λοιπόν και σκεφτόμουν μετά απ' αυτό, πως, ενώ ήμουν παντελώς αθώος, μέσα σε μια στιγμή βρέθηκα μπλεγμένος, απο τον καταρράχτη της μιας, και απο την φαντασία της αλληνής σε μια ιστορία, που λίγο έλειψε να μου στοιχίσει το καλό όνομα που είχα στην πιάτσα, εκτός την δουλειά, που μου απέφερε καλά χρήματα ομολογώ. Πόσο δύσκολο είναι πραγματικά, να κρίνεις κάποιον.. Και τα στοιχεία να είναι όλα εναντίον μου; Ναι διάολε, κι όμως, έτσι έγινε. Από τότε, αισθάνομαι μεγάλο θαυμασμό και σεβασμό, για όλους εκείνους τους ανθρώπους, που προσπαθούν έντιμα και αμέριστα να δικάσουν δίκαια άλλους συνανθρώπους τους.. Φοβερά δύσκολο, πιστέψτε με.. (Photo: silia.wordpress.com)




Print this post



Related Posts :



22 σχόλια:

Γιάννης Πετρόπουλος είπε... Best Blogger Tips

Νίκο, έτσι είναι με τους δικαστές, υπό την προϋπόθεση ότι προσπαθούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
θεωρώ ότι οι έντιμοι, νοιώθουν μεγάλη ευθύνη και προσέχουν ιδιαίτερα. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και... οι άλλοι.


Μιχάλης είπε... Best Blogger Tips

Εἶναι μία ἀπό τίς δυσκολότερες δουλειές. Ἕνα μικρό λάθος γιά τόν δικαστή, μεγάλη καταστροφή γιά κάποιον φουκαρά.
Πάντως οὔτε οἱ δικαστές σήμερα οὔτε τό δικαστικό σύστημα λειτουργοῦν ὅπως θά ἔπρεπε νά λειτουργοῦσαν.


Dorothea είπε... Best Blogger Tips
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

Tyler Durden είπε... Best Blogger Tips

Δυστυχώς δεν την πολυψάχνουν τόσο στα δικαστήρια. με τέτοια "αρχικά δεδομένα" θα είχες πολλά τραβήγματα αν η υπόθεσή σου είχε ποινικές προεκτάσεις.

καλημέρα


zoyzoy είπε... Best Blogger Tips

Πράγματι εδώ δεν μπορείς να κρίνεις το φίλο,αδελφό ή συγγενή όχι έναν άγνωστο.Και στην περίπτωσή σου ευτυχώς που σκέφτηκες ν'αποδείξεις την αθωότητά σου ώστε να μη σου ρίξουν τη ρετσινιά πόσοι φεύγουν ταπεινωμένοι και δεν σκέφτονται ούτε καν ν'αντιδράσουν.
Καλό βράδυ!!


JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε... Best Blogger Tips

ΦΙΛΕ ΝΙΚΟ ΚΑΛΗΜΕΡΑ.ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.ΕΥΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΟΥ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΗΚΕΣ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΙ ΑΠΕΔΕΙΞΕΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΦΤΑΙΓΕΣ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΟΛΑ ΕΝΤΑΞΕΙ.ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΦΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΝ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.


eliksirio είπε... Best Blogger Tips

Μου'χει συμβεί κι εμένα..
Αλλά τέλος καλό, όλα καλά, ευτυχώς..
Να'σαι πάντα γερός να δουλεύεις και να βγάζεις πολλά περισσότερα απ'ό,τι ουσιαστικά χρειάζεσαι και να ζεις τη ζωή..
Δυστυχώς, χωρίς χρήματα χάνεις πολλά είναι η αλήθεια..
Μακάρι αν το αποφασίσεις, κι εδώ στην Ελλαδίτσα μας να τα πας περίφημα..
Αγωνιστή σε έκοψα, οπότε δε σε φοβάμαι.. :)


Carina είπε... Best Blogger Tips

Συχνά, πολλά πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Ένας σωστός δικαστής ξέρει να βλέπει πίσω από τα στοιχεία και να κρίνει τον κατηγορούμενο, και όχι μόνο τις αποδείξεις. Αλλά όπως και όλα τα άλλα, η δικαιοσύνη δε λειτουργεί όπως θα έπρεπε...


Γ.Κ. είπε... Best Blogger Tips

Φίλε Νίκο,
πρώτη φορά πραγματικά διάβασα με τόση προσοχή μία ανάρτηση σε ιστολόγιο...Βέβαια δεν ήθελε και πολύ να φτάσει κανείς στα όρια της τρέλας..Ενώ ξέρεις πως δεν είναι έτσι οι γύρω σου πεισματικά αρνούνται να το πιστέψουν...Το καλύτερο όμως είναι το μετά...Καλή συνέχεια..


Γ.Κ. είπε... Best Blogger Tips

Αμέλησα να αναφέρω πως δε θέλησα να προεκταθώ στη νομική πλευρά του περιστατικού..


strange attractor είπε... Best Blogger Tips

Το σημαντικό είναι να μπορείς να βλέπεις πίσω από το φαίνεσθαι..να μπορείς να διακρίνεις την αλήθεια ακόμα και στις πιο απίθανες περιπτώσεις.. αλλά κι οι δικαστές άνθρωποι είναι..


patsiouri είπε... Best Blogger Tips

Πω πω, ανατρίχιασα...και φαντάσου το σκεφτόμουν προχτές που διάβαζα ένα άρθρο για ανθρώπους που έμειναν άδικα άπειρα χρόνια στη φυλακή και η αθωότητά τους αποδείχτηκε πολύ αργότερα....


Ανεστης Θ. Κετσετζιδης είπε... Best Blogger Tips

Τα λάθη η δικαιοσύνη τα κάνει γιατί είναι πραγματικά τυφλή?


Γιάννης Παππάς είπε... Best Blogger Tips

Νίκο μεγάλο μπλέξιμο οι γυναίκες όταν νυστάζουν ακόμη χειρότερο.
εξού και το ου μπλέξεις.
δικαιοσύνη να αποδώσεις όντος πολύ δύσκολο
γι’ αυτό ποτέ δεν κρίνουμε κάποιον εν θερμό

καλό σου βράδυ


Edelweiss ✿ είπε... Best Blogger Tips

Κι όμως είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να είσαι στη θέση του Δικαστή και να πρέπει να είσαι απόλυτα βέβαιος για την όποια απόφαση πάρεις..

Πάντως Νικόλα για σένα,τέλος καλό,όλα καλά! :)

Μάκια


kaliteros είπε... Best Blogger Tips

Για να καταλάβω την ιστορία, την διάβασα 8 φορές.
Κουράστηκα, δεν σχολιάζω!!!


AATON είπε... Best Blogger Tips

'Ηταν για γρήγορους ;-) χεχεχε


VaD είπε... Best Blogger Tips

Ελα,Νικόλα,καλημέρα,κανε μου μια χαρούλα,σε παρακαλώ,μπες στο http://kalimera958fm.blogspot.com
ειναι μια καλη συμπλογκερισσα,διάβασε τα σχόλια και δες αν μπορεις να τη βοηθήσεις σ'ενα προβληματάκι,το βιντεάκι πατάει πανω στο radio,

Σ'ευχαριστώ εκ των προτέρων

ωρα Χαρτουμ 7.30 πρωινή


117 είπε... Best Blogger Tips

καλό μεσημέρι. πράγματι, για μας που τα βλέπουμε αποστασιοποιημένοι τα πράγματα, ίσως είναι εύκολο να κρίνουμ... οι δικαστές όμως, που έχουν και μεγάλη ευθύνη, ιδιαίτερα σε δύσκολες υποθέσεις, πρέπει να λάβουν υπ'όψιν τους πολλούς παράγοντες... ευτυχώς, στην υπόθεσή σου, όλα πήγαν καλά
τα λέμε


Eva F. είπε... Best Blogger Tips

Επειδή το διάβασα που το διάβασα είπα να σου γράψω και ένα σχόλιο....
Το καλό ήταν ότι απέδειξες την αθωώτητά σου...
Για σκέψου όμως να μη μπορούσες?

Νικόλα μου εύχομαι να είσαι καλά.


Eva F. είπε... Best Blogger Tips

Α! ξέχασα να προσθέσω και το χαμογελάκι στο σχόλιό μου :-)


NANTIA-BAD RELIGION 7 είπε... Best Blogger Tips

Ού μπλέξεις!
Είναι η εντεκάτη εντολή,Παναγία βόηθα πού λένε,γιατί μετά άντε να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας..


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next