09 Ιανουαρίου 2009



12 Ο Νεόφυτος..

Εάν θεωρώ κάποιους συγγενείς μαλάκες, ο Φύτος, εκ του Νεόφυτος, ήταν ο πρώτος στη λίστα. Πώς λέμε στην ψαλτική " Άρχων Πρωτοψάλτης ", αυτός ήταν ο " Άρχων Μάλαξ ".

Ο άνθρωπος αυτός, θα είχε φάει απο μένανε το ξύλο της αρκούδας δεκάδες φορές, μα ας όψεται η μάννα μου που πάντα με σταμάταγε. Μη πούλιμ, θα μας κοροϊδεύει ο κόσμος, θα λένε, συγγενείς χτυπιούνται. Ας όψεται και ο κόσμος λοιπόν. Με όλα αυτά, το Φυτό ξεθάρρευε. Η πουστιά πάνω στην πουστιά. Πήγε ο μαλάκας και έκανε τον χριστιανό, αγοράζοντας εξαπτέρυγα για την εκκλησία στην Γερμανική πόλη που ζούσε, και στο τέλος ζήτησε τα χρήματα πίσω με τόκο. Ευτυχώς έμενε σε άλλη πόλη, 70 χιλιόμετρα μακρυά απο όπου έμενα εγώ.

Μα κάποια μέρα, Πάσχα ήτονε, επαναστάτησε το σύμπαν να βρεθώ μούρη με μούρη με τον ακατανόμαστο. Έκανα μέχρι και...Ψάλτης.
Έψελνα κάπου κάπου στην εκκλησία της δικής μου πόλης, όταν μου το επέτρεπε το ωράριο της δουλειάς μου, μιας και συνήθως οι δουλειές που έκανα μια ζωή, ήταν "νυχτερινής βάρδιας". Ο πάτερ Πλούταρχος, ήταν η συμπάθειά μου, και με αγαπούσε κι εκείνος.

Μετά την λειτουργία σε μας, έτρεχε ο καημένος να πάει και στην πόλη που έμεναν οι γονείς μου και ο ..θείος μου -νεωκόρος και πρόεδρος του συμβουλίου- να κάνει κι εκεί λειτουργία. Νικολάκη, σε παρακαλώ, πες και τους άλλους δύο, και ελάτε μετά πέρα να ψάλλετε κι εκεί, δεν έχει ψάλτη εκεί η εκκλησία, κάντο μου σαν χάρη..

Μα πάτερ, αφού ξέρεις ότι δεν θέλω να έρθω εκεί, ξεχνάς ότι έχετε τον "κατηραμένον όφιν" μέσα στην εκκλησία; τι θέλεις, να δαιμονιστώ και να γίνει σαλούν το μαγαζί; Τίποτε δεν θα γίνει, εσύ ψάλλε και άστον εκείνον, μην του δίνεις καν σημασία, και θα δεις, όλα θα πάνε μια χαρά. Η χαρά με ξεγέλασε τελικά.. Γιάννη; Πέτρο; το, και το, μου ζήτησε ο πάτερ, πάμε; Πάμε! Και πήγαμε.

Η εκκλησία ήταν ευαγγελική, Γερμανική, με νοίκι κάναν οι πιστοί εκεί λειτουργία. Δίχως εικόνες, δίχως τέμπλο, δίχως ωραία πύλη. Ο παπάς σε κοινή θέα, καμία σχέση με τους δικούς μας ναούς. Οι τρεις εμείς στον τοίχο, σε ένα κινητό αναλόγιο-ψαλτήρι, μιας και οι ευαγγελικοί δεν έχουν ψάλτες, και ψέλνει ο κόσμος. Δίπλα μας, κάθετα στον τοίχο, μια σωλήνα-λάμπα φθορίου αναμμένη. Βλέπαμε και δίχως αυτήν, μα δεν έδωσα σημασία, άσε που δεν ήξερα που είναι ο διακόπτης. ...Θα μάθαινα όμως, και πολύ σύντομα. Δεξιά μας, ένα δωματιάκι, όπου ξεντύνονταν τα πιτσιρίκια με τα εξαπτέρυγα, και που είχε και μια πόρτα η οποία έβγαζε έξω στην αυλή, στο πλάι της εκκλησίας. Ακριβώς απέναντι, ακόμη ένα δωματιάκι. Ιδέα δεν έχω τι είχε εκεί. Και ανάμεσα σε όλα αυτά...ο Νεόφυτος.

Κορδωτός, καμαρωτός, σουλατσάριζε πέρα δώθε, σαπέρα σαδώθε, τρώγοντας όλη την ώρα αντίδωρα και μασουλώντας σαν γίδι, και κοιτώντας αν τον καμαρώνουν οι γυναίκες απο κάτω. Με το νού του νόμιζε πως κάτι σπουδαίο έκανε.. Καλά λένε, άμα δεν θέλεις κάποιον, όλα του σ' ενοχλούν.

Ξαφνικά, εκεί που ψέλνουμε, αισθάνομαι να με σπρώχνει κάποιος δυνατά και άτσαλα..κοιτάζω κόβοντας το ψάλσιμο, και βλέπω τον μαλάκα τον Φύτο, να έχει πέσει πάνω μου και να προσπαθεί να κλείσει τον διακόπτη της λάμπας που σας έλεγα προ λίγο.. Με έκανε και φίλησα τα βιβλία. Εάν πήγαινε απο την άλλη, θα είχε μισό μέτρο απο μένα απόσταση, και θα ήταν και πολύ πιο εύκολο για όλους, παιδικά εύκολο. Μου ανέβηκε με μιας το αίμα στο κεφάλι, μα θυμήθηκα τον παπά, με το "μια χαρά" θα είναι όλα, και κρατήθηκα. Όχι ρε, δεν θα με συγχύσεις σήμερα, είπα απο μέσα μου και συνέχισα τάχα μου δεν τρέχει τίποτα.

Κάκαλα. Δεν πέρασαν τρία λεπτά, και ξανά το ίδιο ακριβώς σκηνικό. Βιασμοί, σπρωξίματα, φιλιά στα βιβλία, σπαγγάτο ο άλλος και τσούπ...ξανα άναψε η λάμπα. Α, που να σου γα... Όχι ρε, δεν θα συγχυστώ σήμερα.. ύπαγε οπίσω μου σατανά, είπα μέσα μου, και τσούπ στη στιγμή, βρέθηκε απο πίσω μου πάλι, και ως εκ θαύματος ο Φύτος. Ξανάρχισε να με σκουντάει με τα γνωστά πλέον...φιλάκια και λοιπά, και ...ξανάσβησε την λάμπα.. Ο Πέτρος κάτι κατάλαβε, και μου λέει, δε μου λές; επίτηδες το κάνει; Ναι Πέτρο, αλά μη δίνεις σημασία, όλα θα πάνε "μιά χαρά", θα δείς..

Να μην τα πολυλογώ, η γαμημένη εκείνη λάμπα, έσβησε και άναψε συνολικά εικοσιοκτώ φορές. Εικοσιοκτώ φορές, τα νεύρα μου δοκιμάστηκαν όσο ποτέ άλλοτε μέσα σε εκκλησία. Ο καταραμένος φίδις, έκανε πράγματι καλά τη δουλειά του. Δεν άντεξα άλλο.. Μόλις τον είδα να έρχεται για την εικοσιεννιά, ετοιμάστηκα σαν τον Αρχάγγελο Νικολιήλ για την μάχη.

Μόλις πήγε να με σπρώξει, τον βουτάω από τον γιακά, και με μια κίνηση Ντε Νίρο, τον χώνω μέσα στο δωματιάκι ακριβώς δίπλα. Η φωνή μου σφυριχτή και σιγανή μεν, μα έτρεμε από οργή μαζί με μένα. Ο παπάς είδε την όλη σκηνή, και σταμάτησε ενστικτωδώς να διαβάζει αυτά που διάβαζε στην Αγία Τράπεζα, και έμεινε να κοιτάζει εμάς τους δυό στο δωματιάκι, ακριβώς απέναντί του και δεξιά. Ο Πέτρος και ο Γιάννης, συνέχισαν να ψάλλουν κανονικά.

Δεν μου λες ρε μαϊμούνι, θα τραβήξει πολλή ώρα το καραγκιοζιλίκι εκεί έξω; του είπα φουρκισμένος και κρατώντας τον ακόμη από το πέτο.. Τι θέλεις ρε; σε μίλησα εσένα; Ρε το σπρωξίδι τόση ώρα και τα νεύρα μου σαν λάστιχα, για ποιο λόγο όλα αυτά; θα μου πείς; και κοίτα η δικαιολογία σου να είναι καλή γιατί θύμωσα παλιομαλάκα..ακούω λέγε.. Εεεε...νααα...είπα να ανάψω τη λάμπα, να βλέπετε.. Σκοτείνιασαν τα μάτια μου..θόλωσα...ρε ο καριόλης έχει θράσος και πάει να με δουλέψει.. Να ανάψεις την λάμπα την αναμένη απο ξαρχής; Την λάμπα που έσβησες και άναψες τριάντα σχεδόν φορές; Ρε καριόλη, με περνάς για ηλίθιο και πας να δουλέψεις εσυ εμένα ρε κουτοπόνηρε;

Και ανοίγοντας με το πόδι μου, πατώντας το πόμολο, την πλαϊνή πόρτα, του τράβηξα ένα σούτ, και τον έστειλα να σαβουρντιστεί έξω στην αυλή, ξάπλα στα χαλίκια και βογκώντας σαν βόδι, κρατώντας τον αγκώνα του..

Βγήκα απο πίσω του, τον ξανάπιασα απο το γιακά, και του είπα -σιγανά πάντα, να μην λέει κι ο κόσμος, συγγενείς μαλώνουνε- Μην τολμήσεις και μπείς στην εκκλησία σήμερα όση ώρα θα είμαι εγώ εκεί μέσα, θα πάρω φόρα και θα σε βγάλω έξω με μπουνιές, κλωτσιές, μανουάλια και ότι βρώ στο πέρασμά μου, που θα θαυμάζεις έπειτα τι κακό σε βρήκε άξαφνα.. Και μπήκα μέσα κλείνοντας με το κλειδί.

Ο παπάς ακόμη εκεί, ακίνητος να με κοιτάζει. Έμεινα στο δωματιάκι για λίγο, και ήρθε δίπλα μου χαμογελώντας. Με είδε που έτρεμα απο τα νεύρα μου, και μου έδωσε λίγο νερό από τη βρύση δίπλα μου. Πιες, νευρόσπασμα, πιες.. Καλά τον έκανες, του χρειαζότανε, είπε μόλις τελείωσα, αδειάζοντας το ποτήρι.
Και γύρισε στην λειτουργία του, συνεχίζοντας σαν να μην συνέβη τίποτε.

Ο Γιάννης και ο Πέτρος, ψιθυριστά και οι δύο και με τρόπο, προσπαθούσαν να μάθουν τι έγινε στο δωματιάκι..
Νίκο; τι έγινε; ο άλλος δε φαίνεται, που είναι;

Τίποτε βρε παιδιά, μην ανησυχείτε, όλα είναι ..."μια χαρά"..




Print this post



Related Posts :



12 σχόλια:

molemou είπε... Best Blogger Tips

o OFIS MIPOS EINAI KOZANITIS KAI KONTOS?


kakos lykos είπε... Best Blogger Tips

Έλεος Νίκο μ' έπνιξες, μου βγήκε ο καφές απ'τα ρουθούνια από τα γέλια.
Καλά του έκανες, εγώ τρικλοποδιά θα του έβαζα του πανύβλακα, με προσοχή να μην με καταλάβουν φυσικά την ώρα που θα ήταν δίπλα μου, να γίνει και ρόμπα και να γελάσει και το χειλάκι των πιστών.


everything53 είπε... Best Blogger Tips

Έμεινες ψύχραιμος για 28 φορές; Εγώ την τρίτη φορά θα την έκανα φαρμακερή για εκείνον!


hackaday είπε... Best Blogger Tips

Και μπινελικοψάλτης; Σωστός. Χρά στο κουράγιο σου. Εγώ δεν έχω τόση υπομονή.


VaD είπε... Best Blogger Tips

Koίτα να δεις,δε θα μας πεθάνεις εσύ στο γέλιο:))))
Μα όλα τα ωραία σε σένα τυχαίνουν;;;


Tzeni DelaPorta είπε... Best Blogger Tips

Γι αυτό είναι οι συγγενείς.Για να μας κάνουν τα νεύρα τσατάλια.Και γι αυτό ο θεος μας έδωσε και τα νεύρα: για να τους κάνουμε τόπι στο ξύλο. Θα το εφαρμόσω κι εγώ στην εξαδέλφη μου που τόσα χρόνια μου κάθεται στο λαιμό.Αστειεύομαι. Το καλύτερο ράπισμα το δίνει το ξεμπρόστιασμα και η αλήθεια και μάλιστα σε κατάσταση πλήρους νηφαλιότητος.


Greek Rider είπε... Best Blogger Tips

Πολύ αστεία ιστορία. Απορώ με την ψυχραιμία σου!


AATON είπε... Best Blogger Tips

Αγαπητοί μου φίλοι, ο VaD ρωτάει, μα όλα τα ωραία σε σένα τυχαίνουν;

Χμ! απορώ το "ωραία" που το βλέπεις..
Όντως Βασίλη, είμαι 45, μα έζησα τόσο έντονα στη -σύντομη ως τώρα- ζωή μου, που αν έχεις όρεξη, θα διαβάσεις πολλές ακόμη ιστορίες με "ωραία" συμβάντα.


Βουλα είπε... Best Blogger Tips

πολλες καλημερες...μπραβο τα διασκεδασα πρωι πρωι..


AATON είπε... Best Blogger Tips

Να στε καλά, αν και μακροσκελές, κάποιοι αντέξατε και το διαβάσατε. Με τιμά αυτό, να το ξέρετε, και σας ευχαριστώ..


dreamer-angel είπε... Best Blogger Tips

Μπράβο!!!!Ηρωας!Εγώ θα είχα αρπαχτεί αμέσως!Δεν φημίζομαι για την υπομονή μου!!!Χα χα χα


tsaousa είπε... Best Blogger Tips

Πολύ καλό! Με έφτιαξες που σερνόμουν επειδή ξύπνησα πρωί σήμερα. Καλημέρα!
(η φωτό του Ψάλτη δίπλα από τον "ψάλτη" με τσάκισε!)


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next