25 Ιανουαρίου 2009



16 Ορθογραφικά λάθη; τονισμός λέξεων; πώς..;

Πολλοί φίλοι μας έχουν το πρόβλημα, στο να γράφουν με τόνους. Αρκετοί γράφουν με κεφαλαία επίτηδες, για να αποφύγουν έτσι το "πρόβλημα". Κάποιοι επίσης, όπως κι εγώ, που ζώ χρόνια στο εξωτερικό και η ορθογραφία μου έχει ατονίσει, κάνουμε λάθη ορθογραφικά. Θα μου πείς, και τι έγινε... Βασικά, τίποτε δεν έγινε -στη θεωρία. Στην πράξη όμως -κάτι έγινε... Όταν ο επισκέπτης μου διαβάζει ένα κείμενό μου, και σκοντάφτει το μάτι του κάθε λίγο και λιγάκι σε ορθογραφικά λάθη, σίγουρα δεν θα με πάρει τόσο στα σοβαρά. Πώς γίνεται; Δώστε λίγη προσοχή, και σε λίγο θα είστε καθηγητές φιλολογίας.. λέμε τώρα. Λοιπόν: 1. Πηγαίνετε στην διεύθυνση: Greek spellchecking dictionary 2. Πατήστε το πράσινο κουμπί που γράφει επάνω "Add to Firefox" 3. Ανοίγει το παρακάτω παράθυρο 4. Περιμένουμε 4-5 δευτερόλεπτα να εμφανιστεί το κουμπάκι που δείχνει το βελάκι του μάους μου, και πατάμε Install 5. Βλέπουμε την πρόοδο της εγκατάστασης, η οποία κρατάει μερικά δευτερόλεπτα. Αμέσως μετά, μας ζητάει επάνω και δεξιά, να επανεκκινήσουμε τον Browser πατάμε λοιπόν.. Έτοιμοι;...έτοιμοι λέω. Τώρα, πώς το θέτουμε σε λειτουργία. 6. Πάμε στο παράθυρο, όπου γράφουμε μια νέα ανάρτηση. 7. Πατάμε δεξί μάους..και στο παραθυράκι επιλογών που ανοίγει, επιλέγουμε: 7α. Τσεκάρουμε όπως στη φωτογραφία το "Check Spelling" 7β. Τσεκάρουμε μετά, όπως ξανά στην εικόνα, την Ελληνική γλώσσα. Έτοιμοι! Γράψτε λοιπόν τώρα για δοκιμή, μια λέξη, μα, γράψτε την σκόπιμα λάθος. Θα δείτε να την μαρκάρει, υπογραμμίζοντας την, μόλις την αναγνωρίσει σαν λάθος. Τότε πατήστε επάνω στην λέξη, δεξί μάους, και δείτε στο παραθυράκι επιλογών τι προτείνει Παράδυγμα.. Όπως βλέπετε, μας δίνει την λύση. Πατάμε απλά επάνω της με ένα κλίκ, και αντικαθιστά την λάθος λέξη, και μάλιστα με τονισμό παρακαλώ. Αν κάποια λέξη την έχετε σωστά, μα δεν είναι στην μνήμη του, μπορείτε να του την "μάθετε", θυμάται λέξεις..αμέ. Απλά, πατήστε -αγνοώντας τις υποδείξεις του- στο "Add toDictionary" Καλό γράψιμο..Enjoy!




Print this post



Related Posts :



16 σχόλια:

ΕΛΕΝΑ-ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΟΝΕΙΡΑ είπε... Best Blogger Tips

Καλό το συγκεκριμένο λεξικό, εγώ θα ήθελα να κατεβάσω ένα αγγλο-ελληνικό....Έχεις να μου προτείνεις κάτι?


AATON είπε... Best Blogger Tips

Έχω. Κάνε Copy την διεύθυνση...
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3451


Το χρυσό ΠιΠι είπε... Best Blogger Tips

μας έχουν καταστρέψει τα γκρικλις!


kakos lykos είπε... Best Blogger Tips

Όχι μόνο μας έχουν καταστρέψει τα Greeklish, αλλά έχουμε και τις απόψεις του Κύπριου ευρωβουλευτή του Ματσάκη, να μιλάει και για κατάργηση γραμμάτων και διφθόγγων της γλώσσας μας και να γράφουμε μετά άλλα αντί άλλων.Θέλουν να καταστρέψουν εντελώς την Ελληνική γλώσσα.Είπαμε απλοποίηση, αλλά όχι και κακοποίηση πολύ πάει.


VaD είπε... Best Blogger Tips

ρε συ,θα μου κλέψεις τη δουλειά;:)))Οταν λέω δεν παίζεσαι,το εννοώ φυσικά!


Theogr ο κηπουρός είπε... Best Blogger Tips

Τα πράγματα είναι πιο απλά. Ανοίγεις μια σελίδα του Word γράφεις το κείμενο κάνεις την διόρθωση και Copy- paste στα σχόλια.


AATON είπε... Best Blogger Tips

Yheo, όπως κι αν το είδα, ευκολώτερο είναι να κάνεις δεξί κλίκ πάνω σε μια λέξη και να την αντικαθιστάς αυτόματα, απο τον τρόπο που λές.
Μήν ξεχνάς επίσης πως, δεν έχουμε όλοι Ελληνικά Word. Ίσως όμως πάλι, κάποιους να τους φανεί πιο εύκολος ο δικός σου τρόπος.
Σ' ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο.


Eólica είπε... Best Blogger Tips

Πάρα πολύ καλό και εντυπωσιακό το μπλογκ σου, πολύ κατατοπιστικο για εμάς τους αρχάριους μπλόγκερς.....μια απορία (και κακιούλα) όμως....εσύ δεν τον χρησιμοποιείς τον αυτόματο διορθωτή; Πώς έχεις το επιλογή με δύο λ τότε; :)


AATON είπε... Best Blogger Tips

Eólica καλή μου, δεν έχεις καθόλου άδικο, είναι όπως το είπες.
Κάποιες φορές, γράφω και κοιμάται το αριστερό μου ημισφαίριο, ενώ στο δεξί χιονίζει.
Είναι όντως πολλές οι φορές που δεν προσέχω την ορθογραφία, και ο λόγος, πως τις περισσότερες φορές, είμαι ξενύχτης, μετά τη δουλειά..
Οπότε, συγχώρεσέ μου κάποια λαθάκια που θα βρείς, αν και σαν δασκάλα που είσαι, όλο και κάτι θα βρίσκεις στα γραπτά μου. Θα σε παρακαλέσω όμως πολύ, να με διορθώνεις πάντα.
Την αγάπη μου στην Κύπρο, πολλά φιλούδκια.


molemou είπε... Best Blogger Tips

ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΖΈΝΗ.ΑΜΑ ΣΟΎ ΠΟ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΙΑ.ΘΑ ΔΟΎΜΕ.


molemou είπε... Best Blogger Tips

ΔΟΥΛΕΊΑ.


Μιχάλης είπε... Best Blogger Tips

Αὐτό τό λεξικό, τό βάζω μόλις ἐγκαταστήσω τόν Firefox, ἀλλά δέν ἤξερα ὅτι ἔχει καί ρυθμίσεις. Ὅλα ὅσα λές δουλεύουν αὐτόματα σέ μένα. Ἴσως νά εἶμαι τυχερός.
Πάντως ἔτσι κι ἀλλιῶς εἶναι καλύτερα νά γράφεις τό σχόλιο στό Word καί μετά νά τό ἀντιγράφεις ἐκεῖ πού θέλεις.
Ἔτσι γράφω καί στό πολυτονικό.


Ανώνυμος είπε... Best Blogger Tips

ξέρει κανείς κάποιο τρόπο για αυτόματη διόρθωση στο msn


IRINI & FOTINI είπε... Best Blogger Tips

Καλησπέρα , ένα μεγάλο ευχαριστώ γι΄αυτο και για πολλά άλλα που μας έδειξες και μας έμαθες.


Ανώνυμος είπε... Best Blogger Tips

Νίκο χρόνια πολλά για εχθές.Δεν μπορώ να κάνω αντικατάσταση το πρόγραμμα γιατί μου λέει ότι δεν είναι συμβατό με το firefox 8.0.1 !Τι πρέπει να κανω;


AATON είπε... Best Blogger Tips

νώνυμος, κι όμως είναι, βρες το "Greek-English spelling dictionary 0.5.5" αυτό έχω κι εγώ. Ευχαριστώ για τις ευχές


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next