09 Ιουνίου 2008



4 Η καλομόϊρα..

Εγκώ είμαι πάρα πολύ χαρούμενη, γιού νόου, για το τρίτη θέση.. Δεν έχω τίποτε εναντίον καμιάς καλομόϊρας ή κακομόϊρας, αλά σπάζομαι αφάνταστα όταν μετά απο τόσα χρόνια στο Ελλάντα, ντέν έματε ακόμα να μελάει χελένικ. Εδώ ο Ρότσα τα μιλάει άπταιστα, η Καλομοίρα δεν μπορεί να τα μάθει; Ποιά είναι...ο Μπάγιεβιτς; που ο μαλάκας ξέρει μονάχα να κονομάει στην Ελλάδα, αλά όχι να μιλάει ελληνικά; Ζω στον Καναδά πάνω απο ενάμιση χρόνο τώρα. Οι εντυπώσεις μου; Απο άσχημες έως ..κακάσχημες. Βλέπω Ελληνάκια, που δεν ξέρουν να μιλήσουν την πατρική τους γλώσσα, που βγαίνουν στις καφετερίες και παραγγέλνουν "φράπ" σε άπταιστα αγγλικά.. που συζητάνε μεταξύ τους εγγλέζικα, πετώντας κάπου κάπου κανένα ελληνικό ανάμεσα, για να μην ξεχνιόμαστε, σκοτωμένο κι αυτό.. Έχουν κακοποιήσει την αγγλική και την ελληνική, φτιάχνοντας νέες λέξεις, όπως "το κάρο", εννοώντας το αμάξι τους, "η μαρκέτα" αντί σούπερ μάρκετ, "το τικέτο" αντί το πρόστιμο, και κάθε δεύτερη ή τρίτη τους λέξη είναι το "φάκ-εν". Το χειρότερο δεν είναι τα νέα παιδιά, που έχουν κάποιες σοβαρές δικαιολογίες, αλά οι μεγάλοι, οι κάποιας ηλικίας ας πούμε. Δεν υπάρχει για μένα πιο σπαστικό πράγμα απο το να μου μιλάει κάποιος εγγλέζικα, ενώ ξέρει πως είμαι Έλληνας και μάλιστα νέος στον Καναδά. Ψοφάνε για επίδειξη τα κογκολότσια.. Πιστεύω πως και στην Ελλάδα που κατεβαίνουν τα ίδια κάνουν, παριστάνουν τους Καναδούς ή τους Αμερικανούς. Μια πρίν κάτι μήνες, παρεξηγήθηκε μαζί μου γιατί την αποκάλεσα Ελληνίδα.. "Καναδέζα είμαι, όχι Ελλενίδα παρακαλώ" Χέστηκα, της απάντησα κι εγώ. Αν εσύ δεν θέλεις μία φορά να είσαι Ελληνίδα, εμείς δεν σε θέλουμε σαν Ελληνίδα εκατό φορές..αϊ σιχτίρ, παρτάλι του κερατά.. Έχω ακούσει πάμπολλες φτηνές δικαιολογίες για την συνήθεια αυτή, του να μιλάνε αγγλικά αντί ελληνικών, μα ποτέ δεν με έπεισαν, γιατί όπως είπα δεν ήταν παρά φτηνές δικαιολογίες. Έζησα στην Γερμανία πάνω απο 21 χρόνια, δεν θυμάμαι να αλλοιώθηκε η γλώσσα μου, δεν θυμάμαι να άρχισα να μιλάω σπαστά ελληνικά, δεν θυμάμαι να πήγα ελλάδα και να μου έλειπαν λέξεις για να συνεννοηθώ.. Τα νέα παιδιά μιλάνε την ελληνική άπταιστα, είτε πάνε σε ελληνικό σχολείο είτε όχι, διότι η γλώσσα μαθαίνεται πρώτα στο σπίτι..και οι εκεί έλληνες την μιλάνε παντού. Όσοι παντρεύτηκαν με Γερμανίδες, όλες, μα όλες μιλάνε ελληνικά..ΜΑ ΟΛΕΣ! Όταν οι γονείς μιλάνε στα παιδιά τους αγγλικά, επόμενο είναι να μην μάθουν την γλώσσα. Όταν ο ένας γονιός είναι ξένος (το πιο συνηθισμένο στα κράτη αυτά) τότε μιλάνε υποχρεωτικά όλοι στο σπίτι εγγλέζικα, χάριν του ξένου.. ..είχα δεν είχα ..συγχύστηκα πάλι.. καληνύχτα σας!




Print this post



Related Posts :



4 σχόλια:

παλαλός είπε... Best Blogger Tips

αφου δεν ντρεπονται αυτοι, ας ντραπουμε εμεις για αυτους και αυτες.....
καλησπερα φιλε μου


ερΑσιτεχνης ανθρωπος είπε... Best Blogger Tips

eleipsi paideias ή oudeterotita kai apatheia?


hackaday είπε... Best Blogger Tips

Νικόλα η αρραβωνιαστικιά μου είναι Λιθουανή και είναι ενάμιση χρόνο στην Ελλάδα και μιλάει σχεδόν φαρσί. Έμαθε να γράφει και να διαβάζει και έμαθε το 90% της γραμματικής. Και μιλάμε για την ελληνική και όχι αγγλική. Δικαιολογίες δε χωράνε. Και εγώ γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Σουηδία αλλά μιλάω μια χαρά ελληνικά. Απλά αν κάποιος δε θέλει δεν πρόκειται να μάθει.


AATON είπε... Best Blogger Tips

Δεν είναι πως δεν θέλουν, το κάνουν για επίδειξη, το θεωρούν πολύ σπουδαίο να μιλάνε λές και έχουν χαλίκια στο στόμα.


Δημοσίευση σχολίου

Πες πως δεν έχεις χρόνο να σχολιάσεις.. να 'χεις πάρει όμως σοβαρό ύφος, καλά;

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Next Next Next